Corvette Black edition


Cand compania germana GeigerCars s-a decis sa modifice una dintre cele mai performante masini americane, designerii sau si-au indreptat privirile asupra unui designer italian, si anume Ferrari, ca inspiratie pentru urmatorul lor kit.
Noua masina se numeste GeigerCars Corvette Z06 Black Edition, si are un spate modificat care "imprumuta" linii stilistice de la supercarurile Ferrari 599 si F430. Aceasta parte este dotata cu o noua bara de protectie cu un scut integrat, blocuri optice de tip LED si tevi de esapament de crom.Restul sportivei isi va pastra look-ul "din fabrica", cu exceptia catorva piese precum prelungirea pentru bara de protectie fata si jantele din aliaj masive. Modificarile masive au avut loc sub capota. Inginerii au crescut puterea la 542 CP (389 kW) prin adaugarea unui filtru de aer sport, sistem de evacuare, catalizatoare si sistem ECU rescris. Sprintul de la 0-100 km/h a fost redus la doar 3,7 secunde, in timp ce viteza maxima a crescut la 327 km/h.
GeigerCars ofera un sistem de franare de mare performanta si suspensie cu arcuri noi ce inlocuiesc unitatile standard. In interior au fost adaugate panouri de fibra de carbon si tapiserie din piele.


Versiunea noua a hatchbackului Polo al producatorului german Volkswagen se pare ca va aparea la sfarsitul anului si va fi lansat in doua variante: cu trei si cinci usi. In 2008, VW se pare ca isi va largi potofoliul de vehicule prin introducerea unui cabrio de nivel entry, a unui MPV cu ampatament lung si, probabil, un SUV provenit din "Cross Polo".Noul Polo va avea un look mult mai "cizelat" din punct de vedere stilistic, infatisare, ce in liniii mari va fi reintalnita se pe urmatoarea generatie Golf. Masinile vor avea dimensiuni mai mari, iar modelele Polo ce vor aparea sunt proiectate pentru a rivaliza cu recent aparutele Ford Fiesta si Honda Fit.
Gama Polo va mai primi si noua cutie cu sase rapoarte DSG, care, atunci cand va fi combinata cu un motor turbodiesel BlueMotion va reusi un nivel de emisii extrem de scazut. Nou in familia Volkswagen va fi un model hibrid care va recupera energia eliberata in timpul franarii. Se pare ca va exista si o versiune Polo GTI, care va fi echipat cu motorul 1.4 l TSI de 125 kW.






Saab 9-5


Saab 9-5 este fara indoiala un model de succes, primul model din aceasta generatie intrand in vanzare inca din 1997. Se pare insa, ca un nou model reproiectat se pare ca va aparea anul acesta la Salonul Auto de la Geneva. Lansarea sa se pare ca a fost programata pentru inceputul anului viitor, deoarece ea va preceda premierele pentru versiunile de productie ale conceptelor 9-4X si 9-1X.Cele mai noi ilustratii ale noului 9-5, arata ca designerii adopta in mare parte stilul conceptului Aero X. Caracteristicile principale ale masinii vor fi capota cu o nervura extrem de pronuntata, fante de aerisire mari, un profil bine conturat de tip coupe si un spate de tip hatchback. Sub invelisul de metal se va ascunde o versiune revizuita din greu a platformei Epsilon II a General Motors, impartita cu Opel si Saturn pentru noile modele Insignia si Aura. Pentru a diferentia Saab ca produs premium, inginerii vor furniza o suspensie mai rigida, un nou set de directie si o alta gama de echipamente electronice. Optiunile de motorizare includ motoare cu patru cilindri turbo diesel si pe benzina. La acestea se mai adauga un model propulsat pe biocombustibili si un varf de gama cu tractiune integrala si cu motor V6 turbo pe benzina ce va dezvolta 350 CP.

Ford a planuit initial sa lanseze urmatoarea generatie a modelului Ka la un an dupa prezentarea Fiat-ului 500, cu care imparte aceeasi platforma, insemnand ca vom vedea noul KA pana la mijlocul anului. Desi cele doua masini sunt bazate pe aceeasi platforma, o mare parte din munca de inginerie a fost terminata pentru 500 cu mult timp inainte ca cea la Ford sa inceapa, neajuns care a cauzat aceasta intarziere. Noul Ka va pastra silueta curbata a modelului actual, va primi forme mai angulare de la recentul concept Verve. O noua bara de protectie fata cu proiectoare de ceata integrate si o grila fata pronuntata dau masinii un aspect mai agresiv. Productia este planificata sa inceapa la uzina Tychy din Polonia, acolo unde este produs si Fiat 500. Amandoua masinile impart platforma folosita si la modelul in cinci usi Fiat Panda. Micuta masina Ford va primi parte de inginerie proprie care include un motor de 1,4 litri cu o putere de 150 CP rezervata petru o versiune sport. Ka va avea propriul interior si se pare ca va avea un pret net inferior modelului Fiat.


Bugatti va veni la editia din acest an a Salonului Auto de la Geneva cu o noua editie a supercarului Veyron. De data asta brandul de masini de lux si-a unit fortele cu un gigant al modei, Hermès pentru a crea un vehicul unic. Intr-o miscare similara cele facuta de Lamborghini cu Versace, Bugatti vrea sa reinvie relatia dintre Emile Hermès si Ettore Bugatti o legatura inceputa inca din anii 1920.Se pare ca noul model va avea un nou interior de lux innobilat de cele mai fine materiale. Modelul ce va purta logoul Hermès se pare ca se va vinde, la fel ca si celelalte editii in doar cateva zile.

Pentru raliuri au fost concepute cele mai incredibile, nebunesti si fara indoiala iubite versiuni de automobile din toate timpurile. De la Renault R5 Turbo si Audi Quattro pana la Subaru WRX STI si Mitsubishi Evo, raliul are calitatea de a transforma masini de altfel oarecum sensibile si economice in adevarati "demoni" ai vitezei.
Producatorul ceh Skoda intentioneaza sa intre in raliul Super 2000 prin intermediul unei asemenea bestii, Skoda Fabia 2000. Nascuta din modelul Fabia hatchback, noua masina de curse de culoarea negru mat, are un motor de 2 litri aspirat, cu patru cilindri la care a fost potrivita o cutie cu sase viteze. Din aceasta, prin trei diferentiale, viteza este transmisa catre toate cele patru roti. Modelul se afla acum in faza de testare astfel ca detalii privind performatele nu sunt inca disponibile. In interior Fabia 2000 o cusca completa antirasurnare, aerodinamica vehiculului este puternic modificata, iar sistemul de evacuare este si el schimbat, teava de esapament iesind acum pe mijlocul barei de protectie spate.


Cand Peugeot a suprins lumea automobilistica prin intermediul conceptului 308 RC Z la editia de anul trecut a Salonului Auto de la Frankfurt, putini au putut crede ca un asemenea model agresiv a putut fi "scos" din liniile gamei 308 si o mare parte a acestora au privit modelul ca pe un oricare alt concept fara rost.
Masina avea jante de 19 inch un profil in stilul TT si pe capota avea una din cele mai mari proeminente vazute vreodata la o masina.Desi conpectul original a fost extrem de neconform cu liniile Peugeot, se pare ca oficialii firmei franceze vor anunta la Salonul Auto de la Geneva planuri de productie privind aceasta masina. Ca si vresiunea concept, masina ce va intra in productie va avea un sasiu usor (ce va cantari 1.200kg) si va fi disponibil cu motorul de 1.6 litri supraalimantat de la mai micul 207 RC si Mini Cooper S dar a carei putere e crescuta la 218 CP. Conform spuselor oficialilor pretul acestei masini se va situa in jurul valorii de 23.000 euro.


In 2005 Mitsubishi a prezentat o versiune de tip concept a Lancer-ului hatchback si la mai putin de un an dupa aceea oficialii firmei japoneze au sustinut ca modelul se afla in productie. De atunci nimic nu s-a mai auzit despre noul Lancer hatchback sau despre conceptul denumit Sportsback. Asta pana cand, de curand, Mitsubishi a anuntat ca un nou concept, de data asta mai apropiat de varianta de productie va fi dezvelit anul acesta la Salonul Auto de la Geneva. Cand va fi lansata, la sfarsitul acestui an, aceasta versiune hatchback in cinci usi din familia Lancer se pare ca va tinti 70% din piata europeana pe acest segment. Prototype-S are un profil sportiv si linii bine conturate. Sub capota poate fi regasit propulsorul Lancer Ralliart 2.0 l turbo de 240 CP (177 kW) si o cutie de viteze SST cu dublu ambreiaj. Lantul cinematic mai este compus dintr-un sistem 4WD dotat cu diferential activ central.


SpeedART a aratat de curand ca nu este satisfacuta de cum arata Cayenne-ul Turbo de serie si a decis cu ajutorul unor spoilere si a altor elemente aerodinamice sa il transforme in Titan BTR 550 si sa ii dea o aparenta socanta.In fotografii, SpeedART Titan BTR 550 are proportiile unui foarte, foarte mare hatchback. Noua sa silueta surprinde si prin cei doar cativa centrimetri de garda la sol, iar jentile de 22 inch dar SUV-ului o ionfatisare de automobil. Spoilerul montat pe partea spate a acoperisului si scutul dau impresia unor oarecare calitati tipice unei masini de curse. Iar in profil masina aduce cu un Subaru WRX "indopat" cu steroizi.
Primind un nume de referinta Titan BTR 550 - denumit asa si pentru motorul sau de 550 CP - masina este un adevarat "rechin" de sosea, clar nefiind un hatchback, dar neintrand nici in tiparele clasice ale unui SUV. 830 Nm de cuplu maxim, sunt pregatite sa "inghita asfalt" si desi Porsche Cayenne Turbo nu putea fi catalogata drept o masina lenesa, nici aceasta varianta nu poate fi numita asa in ciuda numeroaselor elemente de caroserie adaugate. Consumul masinii este nedeclarat, dar fara indoiala ca cifrele sale sunt "mosntruase". Caracteristica unica a BTR 550 este sistemul de evacuare in doua tonuri (prin deschiderea unei valve motorul masinii emite un sunet superspotiv).


Tunerii europeni au un fix in a crea blodykituri agresive care de obicei se dinstanteaza clar de liniile originale ale masinii pe care ei incearca sa o imbunatateasca. Cel mai nou kit de la firma belgiana Caractere nu cade in aceasta categorie. Noua gama de accesorii destinata gamei A5 arata ca si cum ar fi venit din fabricile proprii Audi, dand totodata masinii exact doza de agresivitate necesara. Pachetul include noi bare de protectie fata si spate cu admisii de aer si un nou scut spate cu tevi de esapament integrate. Un set de jate de 19 inchi completeaza lookul "aratosului" Caractere A5.
noul pachet stilistic va fi disponibil din iunie, iar clientii vor putea sa primeasca piesele oriunde in lume.

Porsche 911 GT3 Cup la debut



Abia ce Porsche a dezvaluit versiunea GT3 Cup in luna decembrie, si se pare ca o noua varianta "S" a si aparut. Ca si masina standard GT3 Cup, noua S este bazata pe 911 GT3 RS dar primeste un usor upgrade de putere, un interior mai spartan si o transmisie speciala secventiala cu sase rapoarte. Noul S mai primeste un mic avantaj de 20 CP fata de GT3 Cup, dezvoltand un maxim de putere de 440 CP. Cresterea in putere este posibila datorita unui mod ECU si unui nou sistem de evacuare. Cuplul maxim ramane in jurul valorii de 440 Nm la 7.250 rpm.
Cateva componente ale suspensiei de pe GT3 Cup S au fost luate de la mai puternicul GT3 RSR care concureaza in GT2. Sistemul de franare a fost si el imbunatatit pentru performante mai bune. Pe partea spate diametrul discurilor de franare a crescut cu 5 mm pentru a masura acum 355 mm.
Entuiziastii vor trebui sa renunte la 250.000 de euro din contul lor pentru a pune mana pe unele din primele masini care vor fi disponibile incepand cu luna aprilie. Doar 265 ale GT3 Cup sunt planuite pentru productie si se pare ca cel mai nou model S va fi si mai limitat.

Nou concept Hyundai


Conceptele in stilul MPV se pare ca vor constitui o tema favorita la Salonul Auto de la Geneva. La doar cateva saptamani dupa ce GM a dat publicitatii un teaser pentru urmatorul concept Opel Meriva, iata ca Hyundai a prezentat doua schite care reprezinta formele viitorului studiu de design privind un van flexibil. Noul concept se va numi HED-5 and si se pare ca va fi un vehicul cu sase locuri la constructia caruia se vor folosi materiale avansate din punct de vedere tehnologic.
HED-5 a fost creat cu ajutorul companiilor Recaro, Bayer si LG. Vehiculul se pare ca va fi extreme de inovativ incercand sa demonstreze cum tehnologia existenta poate realiza o reducere semnificativa (de pana la 29%) in ceea ce priveste emisiile de CO2 fara a aduce vreun detriment pretului vehiculului sau placerii conducerii acestuia.

Multi au crezut ca viitorul rival al lui Audi pentru Cayman e pura fantezie, dar schema viitoarei game a constructorului german confirma zvonurile asupra aparititiei lui R4. Programat pentru luna iunie a anului 2011, noul R4 va avea o platforma proprie si va aparea in variantele de caroserie coupe si roadster.Ca si R8, noul R4 va avea un design agresiv si va putea "primi" doar doi oamei. Mai multe optiuni de propulsoare vor fi in oferta deoarece acest model nu va fi un supercar exclusiv ca fratele sau mai mare. Varful de gama va fi un propulsor cu turbina care va dezvolta peste 300 CP. Modelele de baza, totusi, vor trebui sa se "multumeasca" cu un motor updatat de tipul 2.0 l TFSI.
Asa cum arata schitele, R4 va primi linii stilistice de la recentul A1 Metroproject dar va avea si multe elemente de design de la R8. Desi nu va avea insertiile laterale de la R8, R4 va raci discurile de pe rotile din partea spate cu ajutorul unor fante. Sasiul va fi realizat din otel si tehnicienii prevad obtinerea unei greutati finale de 1.250 kg, si desi rivalele cu motor plasat median, Boxster si Cayman par a fi principalii competitori, oficialii Audi insista ca masina va fi scoasa pentru a rivaliza cu masinile din divizia M a BMW si AMG.


Compania germana de tuning WaM (prescurtare de la ‘WheelsandMore,’) este recunoscuta mai mult pentru jantele sale cu design aproape scandalos de nou. Totusi, tunerul a dovedit ca se poate pune cu "baieti mai grei" precum cei de la Brabus si Lumma prin intermediul celor mai noi upgradeuri de performanta pentru AMG CLS55. Pachetul include jantele stralucitoare ale producatorului, alaturi de alte elemente aerodinamice si care cresc puterea. Fara indoiala printre cele mai spectaculoase caracteristici ale masinii se numara jantele cromate de 20 de inch. La o privire atenta se pot observa sute de cristale Swarovski, dar daca sunteti atat de bogati incat sa va permiteti, WaM poate inlocui cristalele cu diamante. Masina modificata a primit o serie noua de bare de protectie cu admisii mai mari, elemente din fibra de carbon, o noua grila si tevi de esapament spectaculoase. La toate acestea a mai fost adaugat un kit de suspensie care coboara garda la sol.
Inginerii au mai lucrat la motor reusind sa scoata 600 CP (450 kW) datorita unor modificari la supraalimentatul V8. Lista include reprogramarea ECU, adaugarea unor supape de cilindru de performanta si sisteme de evacuare din otel inoxidabil alaturi de un filtru de aer mai performant. Viteza maxima estimata este in jurul valorii de 320 km/h.
Impresionant este si pretul pentru aceasta "fita".... incepand de la 175.000 de euro (pret care include doar pachetul de tuning nu si masina).


Masinile de tip wagon sau crossover reprezinta peste jumatate din vanzarile Volvo de anul trecut din Statele Unite. Astfel, nu reprezinta o mare surpriza faptul ca producatorul suedez intentioneaza sa adauge la linia sa de produse noi astfeld e modele.
Crossoverul XC60 care isi va face debutul la Salonul Auto de la Geneva si cu ajutorul acestuia Volvo a renuntat la designul de tip cutie de la modelele trecute in favoarea unuia mai sportiv.Designul masinii de serie ramane fidel celui al versiunii concept, cu aceleasi blocuri optice spate in forma de S, faruri curbate si profil bine conturat. Optiunile de lant cinematic includ doua motoare turbodiesel si una pe benzina. Versiunile pe motorina includ o unitate de 163 CP si alta de 185 CP. Propulsorul pe benzina este cel mai puternic din gama, dezvoltand o putere uimitoare de 285 CP.
Noul XC60 va intra in vanzare la sfarsitul anului si va avea o concurenta redutabila (BMW X3 si Land Rover Freelander/LR2 alaturi de viitoarele Mercedes-Benz GLK si Audi Q5). Masina va fi produsa la fabrica din Ghent, Belgia.

America de Nord poate constitui cea mai mare piata pentru masini hibride, dar viitorul model pe benzina-electric de la Honda este proiectat in principal pentru a se potrivi Europei. Atat partea stilistica cat si mecanica noului model, care este in fapt un mic coupe sportive hybrid, va fi influentat decisive de gusturile europenilor iar munca finala de dezvoltare va fi data pe mana unei echipe din Offenbach, Germania.Honda ne-a lasat sa ne facem o idee asupra viitorului model la Tokyo Motor Show prin intermediul conceptului CR-Z, si la Detroit Auto Show seful Honda, Takeo Fukui a spus ca un coupe sport bazat pe CR-Z va intra in productie la sfarsitul anilor 2009 alaturi de alte doua vehicule hibride dedicate.
Urmatorul model hybrid de la Honda se va constitui si intr-un fel de preview la un nou model global, care va aparea in variant concept, anul acesta la Salonul Auto de la Paris. Asteptat sa intre in vanzare in 2009, noul hybrid global va fi mai mic decat actualul Civic, si va costa mai putin. In Europa, pretul sau va fi cuprins intre 16.000 si pana la 20.000 de euro, in comparatie cu Civic Hybrid, care costa 23.800 de euro.
Amandoua masinile vor beneficia de un sistem hybrid mixt, folosind un motor electric care “ajuta” un motor pe benzina si refoloseste energia eliminata la franare. Singurul inconvenient este ca acest sistem nu poate functiona numai animat de energia electrica.

Audi Q5



Dupa lansarea cu succes a lui Audi Q7, constructorul de masini de lux din Ingolstadt pregateste lansarea unei a doua masini ‘Q’, care, conform unui program de lansari scurs din interiorul companiei germane, va fi prezentat pentru prima oara la mijlocul acestui an. Noul automobil este Q5 si va face concurenta directa mai invechitului BMW X3 si recentului Mercedes GLK. Q5 va imprumuta multe din liniile stilistice alea conceptului Cross Cabriolet Quattro, prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles. Desi masina de show avea doar doua usi si era un coupe, dimensiunile sale ofera clar un indiciu asupra a ce sa ne asteptam de la versiunea ce va intra in productie. Q5 va avea 465 cm lungime si 191 cm latime.
Estimarile actuale indica pretul SUV-ului situate undeva intre €35,000 si €50,000. Optiunile de motorizari includ un motor de 330 CP (4.2 l V8) cu cuplu de 440 Nm, alaturi de un V6 de 3.2 l V6 de 265 CP. Modelul de baza va avea un motor mult mai mic de 210 CP (2.0 l TFSI).
Audi mai lucreaza la mai multe modele de tip SUV sau crossover. Deja confirmat este un nou A4 Allroad si un Q3. Este posibil sa apara si un Q1 ca replica la viitorul X1 de la BMW.

Maserati GranTurismo este in vanzare de cateva luni bune dar inca pe strazile sunt vazute versiuni de tip prototip care se tot invart in jurul sediului central al acestui constructor din Italia. Anuntata oficial este o versiune decapotabila a uimitorului GT, dar totusi cel mai recent autovehicul-test este foarte diferit de acesta. Anul trecut, presedintele Maserati, Roberto Ronchi a dezvaluit presei dorinta sa de a extinde actuala gama de produse, cel mai probabil prin intermediul unui coupe sportiv mai mic. Daca ne uitam mai atent la fotografiile spion descoperim ca ubele dintre panourile laterale, in special cele de la usi si din dreptul aripilor spate nu sunt la fel cu cele de pe actualul GranTurismo. Asta deocarece ampatamentul acestui vehicul-test este mai mic decat cel al GT, sugerand de fapt un coupe de dimensiuni mai reduse. Masina va primi motorul de 4.2 litri de pe Quattroporte dar modificat in asa fel incat sa “scoata” 350 CP. Concurenta directa pentru aceasta masina va fi Aston Martin’s V8 Vantage, Audi R8 si celebrul Porsche 911.

Producătorul japonez de automobile Mitsubishi va lansa, anul viitor, un automobil de clasă mică, denumit MiEV, propulsat exclusiv de un motor electric de 63 de Cai Putere, pe care bateriile îl pot alimenta pentru distanţe de până la 170 kilometri. MiEV (Mitsubishi innovative Electric Vehicle) va fi comercializat pentru început pe piaţa japoneză, însă nu este exclusă lansarea lui şi în Europa.
Automobilul nu are emisii poluante şi poate funcţiona în două moduri, Drive şi Eco.
Primul poate face ca motorul de 63 de Cai Putere - care dezvoltă un cuplu de 185 Newton Metru (NM) - să propulseze automobilul de la 0 la 100 de kilometri pe oră în nouă secunde, însă astfel bateriile se consumă mult mai repede, în aproximativ o oră. Modul Eco reduce puterea motorului la 42 de Cai Putere şi poate conduce la o autonomie de până la 170 de kilometri, scrie sursa citată.
Maşina va fi comercializată şi în varianta pe benzină, echipată tot cu un motor în trei cilindri, de 660 centimetri cubi, cu 63 de Cai Putere, dar care dezvoltă un cuplu motor mai mic, de 85 NM.
Bateriile, aşezate pe podeaua maşinii, sub scaune, oferă avantajul unui centru de greutate mai coborât decât la varianta pe benzină şi implicit un comportament rutier mai bun. Bateriile pot fi încărcate la 80% din capacitate în 30 de minute, iar încărcarea normală poate dura până la 14 ore.

Audi A4 Allroad


Audi Allroad bazat pe gama medie a sa A6, este de fapt o versiune stilizata a standardului versiunii wagon echipata cu protectii de plastic si sistem quattro AWD. Masina este conceputa pentru cei care vor sa aiba la dispozitie capabilitati off road nu prea deosebite dar nu sunt dispusi sa se urce intr-un SUV masiv. Pentru a-si mari portofoliul, Audi planuieste lansarea unui nou model Allroad bazat pe platforma noului B8 A4.Noile caracteristici ale A4 Allroad vor include suspensii de aer pneumatic, o transmisie cu dublu ambreiaj si un nou motor turbo-diesel de 2.0 litri. Nivelurile de putere vor varia intre 143 CP si un cuplu maxim de 320 Nm si 170 CP si moment maxim de 350 Nm. Un varf de gama ce poate fi lansat ar oferi 204 CP si cuplu de 400 Nm.
Modele in test ale A4 Allroad descoperite pe drumurile din Suedia, ne arata ca noul model va avea ca trasaturi distincte portiuni din plastic aplicate deasupra arcurilor pasajelor rotilor. Ca si A6 Allroad, noua versiune A4 va fi bazata pe modelul Avant wagon dar va avea bare de protectie in alt ton decat cel al caroserie si un scut din aluminiu care protejeaza elementele de sub partea fata.

Supercarul de nivel entry al Lamborghini, Gallardo este pe piata neschimbat de aproape cinci ani, asa ca designerii producatorului Italian au hotarat ca la mijlocul vietii aceasta masina ar trebui sa primeasca un usor face-lift. La aceasta modificare se va mai adauga si o noua versiune de top in gama. Pentru editia din 2008 a Geneva Motor Show, Lamborghini va lansa un Gallardo LP550 de mare performanta, dotat cu un motor V10 de 5.2 litri.Noul grup propulsor va beneficia de injectie directa FSI si va dezvolta 550 de cai (cu 30 mai multi decat actualul 5.0 l). Inginerii vor folosi o mare parte din tehnologiile folosite la trenul de rulare al R8-ului si al recent anuntatului RS4, acestea incluzand schimbari semnificative la nivelul cutiei de viteze. Un sistem de tractiune de tip permanent AWD isi va face si el simtita prezenta.
LP550 va fi disonibil atat cu o cutie de viteze manuala cat si cu una secventiala de tip e-gear, amandoua fiind revizuite pentru a trimite mai multa putere si cuplu catre mult mai eficientul sistem de tractiune integrala. Rigiditatea sasiului si componentele sistemului de franare au fost si ele modificate.
Modelul cu face-lift va avea bare de protectie cu totul noi, dar mare parte din masina (incluzand interiorul) va ramane relativ neschimbata.

La Salonul Auto de la Geneva, Toyota va prezenta versiunea gata de productie a minicarului iQ. Noul model va fi masina de tip entry a producatorului japonez si va fi vandut doar pe pietele din Europa si din tara soarelui rasare. Oficialii gigantului japonez sustin ca iQ este gata pentru productie si ca va avea sub capota un motor cu trei cilindri pe benzina alaturi de alte versiuni diesel.
iQ va intra in productie la sfarsitul anului viitor si va fi construit in Japonia. Masina are doar trei metri lungime si in interiorul ei pot incapea trei adulti si un copil mic.



“Monstrul” Audi RS6 Avant tocmai a fost lansat prin intermediul unor poze tocmai bune ca sa deschida apetitul pentru condus al jurnalistilor auto. Masina este dotata cu un motor V10 twin-turbo care “scuipa” 580 CP si un cuplu maxim de 650 Nm. Noul model are toate atuurile de a tine, la drum, pasul cu cele mai rapide supercaruri. RS6 dispune si de permanent quattro de tractiune integrala si de o suspensie sport care permite tinerea cu usurinta “la respect” a unei masini atat de dotate din punctul de vedere al puterii.

BMW a folosit Salonul Auto de la Chicago pentru a anunta reintoarcerea in competitia American Le Mans Series (ALMS) anul viitor prin intermediul a doua versiuni pregatite pentru curse a celui mai nou E92 M3 Coupe ce urmeaza a intra in clasa GT2. Masinile sunt realizate in urma unui parteneriat al filialei Nord Americane a BMW si Rahal Letterman Racing.Masinile sunt dotate cu o versiune de 485 CP a motorului de 4.0 litri V8, un sasiu modificat pentru competitive, o caroserie mai lata si mai usoara si o multime de piese de carbon. Aerokit-ul agresiv a fost dezvoltat folosindu-se tehnici din F1.

Subaru poate lansa a treia generatie WRX


Subaru WRX a fost dintotdeauna un favorit al impatimitilor performantei. Combinarea performantei care face si gigantii de sute de mii de euro sa “tremure”, numeroasele titluri de raliu castigate si pretul accesibil au conferit masinii rapid statutul de “cult” in toata lumea si a facut din WRX un model fanion pentru restul gamei Subaru. Astazi avem doua variante din gama WRX, modelul standard si cel de mare performanta WRX STI, dar in curand va exista un al treilea model plasat undeva intre cele doua. Noua versiune STI are un pret ce o plaseaza mai sus decat modelul pe care il inlocuieste, ceea ce inseamna ca diferenta dintre modelul de varf si WRX-ul obisnuit (al carui pret nu s-a modificat odata cu aparitia noii generatii) s-a marit. Acest lucru a facut oficialii sa se gandeasca la o a treia versiune de performante medii in gama. Cei de la Subaru au declarat ca exista potentialul realizarii unui submodel in 2009 alaturi de editii limitate. Printre cele mai cunoscute editii speciale ale WRX scoase pe parcursul timpul se numara ‘Club Spec’ si legendarul model ‘22B’.

Noul Beetle de la Volkswagen este pe piata de aproape zece ani, dar formele sale au ramas “proaspete” in ciuda lipsei de schimbari semnificative din timpul “vietii” modelului. Mai mult de un million de Beetles au fost construite la uzina VW Puebla din Mexico si se pare ca dezvoltatorii au planuri si mai ambitioase in ceea ce priveste o noua generatie ce va aparea in anul 2010.Seful VW Martin Winterkorn a confirmat de curand pentru o revista auto de prestigiu ca un succesor al modelului este in curs de dezvoltare si va fi construit si de data aceasta in Mexico. Nu sunt cunoscute multe amanunte despre viitorul Beetle cu exceptia faptului ca va imparti platform cu VI Golf si va fi un pic mai mare decat masina actuala.

Companiile europene BRA si PGO Automobiles au dezvaluit recent planuri pentru lansarea unui nou roadster care functioneaza pur si simplu alimentat de gaz natural. Micuta masina va fi expusa luna viitoare la Salonul Auto de la Geneva si va intra in productie daca va exista o cerere suficient de mare pentru a genera un produs de serie. Creatorii sai au in vedere un prêt final de 48.000 euro ($70.000), pentru care clientii vor primi o masina complet echipata si dotata cu un motor de 1.6 l cu turbina si cu transmisie manuala cu sase trepte. Propulsorul cu patru cilinri are o rata de compresie de 11:1 si dezvolta un o putere maxima de 150 CP (110kW) la 5.600 rpm si moment maxim de 210 Nm la 2.300 rpm. Cévennes poate accelera de la 0 la 100 de km/h in 6.5 secunde.
Rezervorul de gaz natural al vehiculului poate stoca 22 kg sau 132 litri de combustibil, deajuns pentru o autonomie de peste 550 km.


Incantat peste poate de prezentarea noului SL, pot prezenta acum varful de gama de la AMG, SL65 si pe “fratele sau” V8, SL63. Amandoua Merturile aduc o multime de noi tehnologii cu scopul de a mentine SL-ul in varful pietei decapotabilelor de lux. Detaliile oficiale dezvaluie puteri pentru motorul twin-turbo V12 al SL65 AMG la 612 CP si uluitorul cuplu maxim de 1.000 Nm. SL63 AMG primeste familiarul motor de 6.3 litri V8 ce dezvolt` 525 CP (386 kw) si 630Nm. Noile modele folosesc transmisia AMG SpeedShift MCT, care foloseste un ambreiaj de tip start-up care inlocuieste conventionalul convertor de cuplu. Noua transmisie are 7 rapoarte,4 moduri de conducere si o functie de tip Race Start.
Si cum infatisarea nu e totul dar scoate in fata un automobil, pe langa multimea de cai putere, AMG nu dezamageste nici la acest capitol: caroseria are noi caracteristici aerodinamice si fante laterale care racesc mai eficient discurile de franare si elementele de sub capota. Toate acestea sunt combinate blocuri optice de tip bi-xenon si alte elemente care sunt acolo ca sa ne asigure ca noile AMG-uri “ies” din multime.

Viitoarea Delta




In ultimul timp au aparut rapoarte ce anuntau noi modele menite sa revitalizeze brandul Lancia. Acum, prima dintre aceste masini a fost “dezvaluita” prin intermediul unor imagini oficiale. Noul vehicul este legendara Lancia Delta si va debuta luna viitoare la Salonul Auto de la Geneva.Hatchback-ul in cinci usi este bazat pe Fiat Bravo dar primeste un stil propriu distinctiv alaturi de un interior mult mai rafinat. Cateva dintre optionalele la care se pot astepta clientii mai pretentiosi include piele Alcantara trim, insertii de aluminiu, un parbriz panoramic, un sistem stereo Bose si sistemul multimedia Blue&Me.
Gama de motoare va include motoare pe benzina si diesel cu turbina si cu puteri cuprinse intre 120 CP si 200 CP. Toate unitatile propulsoare vor indeplini standardele sticte de poluare Euro5 si vor fi disponibile cu cutii de viteze cu cinci rapoarte manual si automate.
top