Un nou coupe in portofoliul MB


Mercedes-Benz si diviziile sale de performanta AMG si HWA se pare ca planuiesc sa lanseze cateva noi modele in urmatorii ani.
Prima masina se pare ca va fi un coupe de mare performanta situat SLR si asteptatul SL Black Series de la AMG. Se pare ca masina va avea un design de tip gullwing si va fi disponibila de la sfarsitul anului urmator. Surse interne afirma ca noua sportiva se va baza pe actualul Mercedes SL si va fi construita in Germania.



Pe mine personal masina din imagine nu m-a incantat in mod deosebit. Dar se pare ca este o sportiva construita in Nordul Italiei de un entuziast numit Filandri Moreno. Denumita Uragano, masina a ocupat fiecare minut liber din ultimii patru ani ai acestui om, iar entuziastul se poate lauda nu numai ca a construit o caroserie in timpul liber, ci si franele, directia si suspensiile masinii.
De fapt, singurul lucru de pe masina asta care nu a fost construit de Moreno este motorul V8 de 4.2 l luat de pe un Audi A8 vechi de 10 ani.

Tunerul japonez ASI anunta gama Bentley GT





Companiile de tuning japoneze incep din ce in ce mai mult sa "sara" de la brandurile lor traditionale, uitandu-se cu interes tot mai mare in afara tarii de origine. Un astfel de exemplu este ASI, care se pare ca vrea sa se concentreze tot mai mult pe Bentley-uri. Fondatorul firmei, Satoshi Kondo a dezvoltat un program pentru Continental GT si variantele sale GTC si Flying Spur ce contine modificari interioare, exterioare si upgrade-uri de putere.Folosind carbonul in "lucrari", jante custom de 22 inch si un kit de caroserie agresiv, ASI a transformat gama GT din ceva elegant in ceva mult mai sportiv.
Puterea rezultata in urma modificarilor de ECU imping Bentley-urile de la 560 CP ai motorului "din fabrica" la 640 CP. Bineinteles ca ajustarile sistemului de suspensie si de franare sunt prezente pentru a face fata noilor parametri.
Si mai tentant este anuntatul model "Tetsu" de la care se asteapta 800 CP. Se pare ca modificarile necesare pentru a scoate 800 CP de la motorul W12 de 6.0 l include cip pentru ECU, un nou sistem de evacuare, upgradeuri pentru transmisie si turbine mai mari.
Doar 29 exemplare din editia limitata Tetsu vor fi disponibile la un pret de 600.000 de euro.


Simultan cu lansarea marcii exclusiviste SMS, constructorul de masini sport Saleen a prezentat un nou concept de supercar la Salonul Auto de la New York. Masina este echipata cu un motor V8 ce produce 650 cai si este alimentat cu etanol. Deja vazuta ca succesoarea varfului de gama S7, noua masina este inca in stadiul de design si va intra in productie numai daca exista sufficient interes pentru ea. Conceptul este denumit S5S Raptor si va avea un motor V8 de 5.0 l supraalimentat, montat median care poate folosi ca si combustibili atat benzina cat si carburanti care au in compozitie 85% etanol. Sprintul la 100 km/h ia doar 3,2 secunde. Sasiul este usor iar caroseria este realizata din material composite. O transmisie cu sase viteze "duce" puterea catre rotile din spate. Discurile de frana vor fi si ele impresionante, masurand 15 inch pe partea fata si 13 inch (308mm) pe cea spate.

E92 BMW M3 Hamman




Hamann a prezentat de curand cele mai noi pachete de performanta pentru E92 BMW M3 Coupe, ridicand performanta revolutionarului motor V8. Pentru a stavili puterea a fost conceput un bodykit care sa reduca forta portanta si un nou sistem de franare. Tunerul bazat in orasul Laupheim modifica BMW-uri din 1986 - atat pentru motorsport cat si pentru uzul individual al clientilor - si are destul de multa experienta de pus in ultimul kit M3.Primul nivel de modificare ridica puterea standard a V8-ului cu 20 de cai (420 CP si 400 Nm). Aceasta este realizata prin intermediul unei rescrieri a ECU, prin care se elimina si limitatorul de viteza al masinii.
Un alt kit de performanta este numit ‘Sportkit HM/M +35’. Asa cum arata numele, propulsorul modificat capata un plus de 35 CP si 48 Nm. Ca adaugare la rescrierii ECU, aceasta etapa a tuningului aduce si un sistem de evacuare din otel inoxidabil. Imbunatatirile si lipsa limitatorului de viteza fac masina sa atinga viteza maxima de 320 km/h.
Pentru a imbunatati "curgerea" aerului in jurul masinii, Hamann a adaugat spoilere pentru fata si spate, praguri si un spoiler pentru capota. Exteriorul deosebit este completat de jantele de aluminiu de 19 inch cu margini din INOX.

In sfarsit... Insignia






Dupa ce s-a discutat indelung asupra viitorului varf de gama de la Opel, iar GM ne-a tot amagit cu teaseruri care anuntau noul nume, iata ca Insignia isi face aparitia si in primele poze oficiale. Autoweek a reusit sa sparga embargoul impus de conducerea GM si sa arate primele ilustratii.
Dupa cum multi au prevazut, vehiculul va prelua multe din temele de design de la conceptul GTC si are un look mai comercial decat precedentul model.
Masina inlocuieste mai vechea Vectra sedan si se pare ca va fi vanduta in Europa incepand cu luna octombrie a acestui an. Va fi disponibila cu o gama de motoare pornind de la un 1.6 l cu turbina si va culmina cu un 2.8 l V6 de 250 CP. Printre celelalte unitati propulsoare se afla un 2.0 l turbo pe benzina, un 1,9 l turbodiesel si un nou V6 de 2.9 l V6 cu 150CP. Insignia va fi vanduta pe piata americana sub numele de Saturn Aura si va debuta international pe 22 iulie la Salonul Auto de la Londra.


Dupa 25 de ani de la prima editie speciala GTI Pirelli, iata ca un nou model apare avand aceleasi dotari de pe Golf GTI Edition 30 aparuta la inceputul lui 2007. La acestea se adauga brandingul Pirelli aplicat masiniiMasina este mai rapida cu patru zecimi de secunda decat varianta stock atunci cand este corba de ajuns la viteza de 100 km/h. Din motorul 2.0 l TFSI s-au mai "stors" 30 de cai pentru a se ajunge la valoarea de 230 CP.
Temele desingului interior contine nuante de negru si galben cu o multime de "etichete" Pirelli pentru a aminti ocupantilor faptul ca se afla intr-o masina speciala. Scaunele sunt acoperite pe jumatate in piele si au un design asemenator cu al cauciucurilor pe mijloc.
Jantele de 18 inch sunt imbracate in pneuri Pirelli P-Zeros de 225/40R18 care "lipesc GTI-ul de sosea.

AC Schnitzer 6 series



Tunerul specializat in BMW-uri AC Schnitzer a prezentat cel mai nou kit aerodinamic pentru seria 6 cu face-lift si a adaugat pe lista o multime de noi upgradeuri de performanta. Ca si la predecesorul sau, la noul ACS6 are o parte frontala ce accentuaza designul deosebit al grilei dar primeste un look mult mai agresiv datorita noilor linii si a luminilor de ceata triunghiulare. Schimbarile continua pe partea din spate cu un eleron nou mai putin agresiv. Celelalte modificari includ noi praguri, ce acum par mai plate.
Inginerii s-au concentrat mai mult pe obtinerea unor performante mai bune din partea seriei 6 si, in special din partea variantei 635d, care, in locul a 286 CP (210 kW) si 580 Nm dezvolta acum 310 CP (228 kW) si un cuplu cu 100 Nm mai mare.
Pentru fanii "sugativelor" pe benzina, AC Schnitzer ofera 650i cu un kit stroker de 5.1 l, care reprezinta in esenta o unitate propulsoare complet reconstruita. Puterea ei ajunge la 411 CP (302 kW). In acelasi timp viteza maxima a masinii (fata de varianta stock cu acelasi motor) este cu 35km/h mai mare.
Pachetul mai cuprinde jante de tip race de 20 inch si un sistem de evacuare din otel inoxidabil cu tevi cromate.

Seat a dat publicitatii detalii despre cea mai noua editie speciala a sa bazata pe gama Leon, o versiune de 285 CP denumita Copa. Noua masina sport va fi construita intr-un numar limitat de 55 de exemplare si se pare ca va costa in jur de 38.500 de euro. Leon Copa se bazeaza tot pe motorul 2.0 l FSI cu patru cilindri de la grupul VW care produce un cuplu maxim de 360 Nm. Masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 5,9 secunde si atinge o viteza maxima de 254 km/h. Este cel mai puternic Leon produs vreodata de Seat.
In interior, Copa este echipata cu scaune sport din piele, pedale de aluminiu si un volan sport.

Noul Opel Astra Mark VI



Un prototip camuflat al noii generatii a hatch-ului Opel Astra, a fost zarit facand tururi pe pista Germana de la Nurburgring. Noul model ce va fi lansat pe parcursul anului viitor va fi crucial pentru GM in incercarea de a recupera cota de piata pierduta in fata lui Ford Focus si se pare ca va fi prima generatie de Astra construita si in America. Noua Astra se pare ca va debuta anul viitor la Salonul Auto de la Geneva si va fi vandut in SUA sub brandul Saturn. Masina e bazata pe platforma compacta Delta FWD si va fi disponibila in trei variante: Coupe, hatchback-uri cu trei si cinci usi si wagon.
Extrem de probabila este o versiune hibrida, iar daca piata o cere, se pare ca va aparea si o varianta sedan. Motoarele se pare ca vor fi cuprinse intre 75 si 240 CP, cu dieseluri intre 90 si 150 CP.


Dupa succesul kiturilor stilistice pentru CL si S-Class, firma de tuning japoneza Wald International a lansat un nou pachet pentru sedanul W204 C-Class. Kitul se pare ca va fi mai dramatic decat tot ce am vazut pana acum in trecut.
Desi bazat doar pe un sedan de tip entry-level, noul kit stilistic adauga masinii o aripa de tip GT care poate rivaliza oricand cu cea intalnita pe masina de raliu DTM, alaturi de niste bare de protectie si praguri potrivite noii identitati.Pachetul pentru caroserie mai cuprinde un deflector spate integrat, capota de carbon cu admisie de aer si patru tevi de evacuare. Interiorul se pare ca va fi specific Wald, cu pedale din aliaj insertii de carbon si un volan sport.
Se pare ca inginerii inca lucreaza la detaliile finale, dar oficialii sustin ca acest kit va fi gata pentru vanzare pana la mijlocul anului.

Exista oameni pentru care o masina perfecta precum Lamborghini Murcielago nu este de ajuns. De aceea tuneri ca japonezii de la Premier4509 au dezvolyat o gama de imbunatatiri vizuale si de performanta pentru supercar. Noul kit este limitat la doar 300 de seturi ce vor fi vandute in intreaga lume si vor fi insotite de o placuta cu serie. Pachetul complet include bare de protectie fata si spate, cu sistem de suport optional, praguri si spoiler ajustabil.
Piesele sunt construite dintr-o combinatie de materiale compozite ce contin fibra de carbn si de sticla. Premier4509 planuieste pentru anul viitor sa isi extinda gama oferind kituri pentru mai multe modele Lamborghini ca si pentru Bentley, Aston Martin si Maserati.

Coreenii au anuntat in mod oficial ca anul viitor va demara productia de serie a unui model hibrid, care se va numi Avante si care are la baza i-Blue Concept, prezentat in toamna anului trecut la Salonul Auto de la Frankfurt.Acum, Hyundai se pare ca ofera modele hibride bazate pe Verna (Accent) unor agentii guvernamentale din america pentru testari. Implicarea pe piata hibrizilor, un segment dominat de Toyota Prius, face parte din strategia celor de la Hyundai de a-si consolida pozitia a 5-a in clasamentul mondial al producatorilor auto.Potrivit oficialilor Hyundai, noul model va fi urmat in 2010 de un alt hibrid, iar in 2012 de un vehicul fuel-cell

Producatorii francezi Peugeot and Citroen vor sa dezvolte noi SUV-uri bazate pe trenul de rulare al Mitsubishi.
Noile produse este bazat pe dimensiunile compacte ale Conceptului cX, care va fi modificat pentru a crea modele estetice diverse. Motorul 1.8 diesel din dotarea prototipului este foarte posibil să existe şi pe variantele produse în serie, probabil în combinaţie cu transmisia SST şi ambreiajul dublu.
Peugeot lucreaza deja la un model crossover bazat pe hatch-ul 308. Cel mai probabil denumit 3008, noul SUV va fi oferit in configuratiile FWD si AWD si va rivaliza cu noul Toyota Urban Cruiser si Ford Kuga.

Aproape de inceputul sezonoului al HiQ MSA British Touring Car Championship (BTCC), producatorul spaniol de masini, Seat a venit cu o noua versiune de performanta a hatch-ului Leon. Inspirat de masina de curse diesel Leon BTCC, noul model are si el un motor diesel cu turbina si un cockpit de tip racing in interior. Sub capota regasim acelasi motor 2.0 l TDI de 170 CP regasit pe Leon-ul FR TDI obisnuit. Denumirea noua de FR550 "ascunde" scaune sport in interior cu tetiere integrate, jante din aliaj ‘Draco’ de 18 inch si conectivitate USB. Modelele FR550 vor fi construite intr-un numar restrans de 550 de unitati si beneficiaza de o paleta de culori exclusiva.

Intr-o perioada cand marea majoritate a tunerilor japonezi isi bat capul sa sparga complicatul "cod" al ECU-ului pus pe Nissan GT-R se pare ca sunt si persoane care n-au uitat de o alta favorita a celor care se ocupa cu modificarea masinilor in tara Soarelui Rasare, noul Mitsubishi Lancer Evolution X.
Expertii in performanta, HKS a venit cu noi performante pentru Mitsubishi incluzand o versiune de 376 CP a propulsorului de 2,0 litri. Pachetul pentru motor consta intr-o turbina cu mai mare putere, o admisie mai mare si un ECU rescris. Toate aceste "bunatati" duc puterea pana la valoarea amenintatoare de 376 CP in timp ce cuplul primeste un imbold de 40 Newtoni, acum dezvoltand 480 Nm.
Pentru a face fata noilor performante, HKS au adus modificari si sasiului si au reconfigurat suspensia. Nu numai manevrabilitatea a fost imbunatatita, dar masina are acum o garda la sol mai joasa, jante de aliaj de 19 inch si kit de caroserie din fibra de carbon.

Roadster Wiesmann MF5




Dupa ce a prezentat un concept roadster MF5 (bazata pe motorul M5) anul trecut la Salonul Auto de la Frankfurt, firma germana Wiesmann a prezentat in sfarsit detalii despre versiunea de serie. Productia va incepe la noua fabrica din Germania.
Dupa cum am mentionat mai sus, MF5 are acelasi motor V10 de 5,0 l folosit de divizia M de la BMW pentru modelele M5 si M6.
MF5 se diferentiaza de Wiesmann GT prin aripa spate agresiva si deflectorul sport, absolut necesare pentru a micsora fortele portante asupra axei spate la viteze mari. Cu 507 cai disponibili, MF5 sprinteaza la 100 km/h in doar 3,9 secunde si atinge o viteza maxima de 310 km/h.
Puterea este transmisa prin intermediul unei cutii secventiale cu 7 rapoarte. Jantele stock sunt de 19 inch BBS RS-GT iar sub ele se afla un etrier cu doua pistoane care "opresc" doua discuri perforate din material compozit. Sub caroseria retro se afla un sasiu rezistent de aluminiu. Cu tot cu caroseria din fibra de sticla, MF5 Cantareste doar 1.380 kg.



Viitorul 2+2 GT de la Ferarri a fost surprins inca o data pe pista de testari de la Fiorano a producatorului italian. Desi se multi au sugerat ca noul 2+2 va fi pozitionat sub F430 dar se pare ca masina va fi mai mare si va avea parte de un motor V8 mai puternic (de 4,7 litri).
Este greu sa ghicim ce se afla sub camuflajele de plastic greu, dar se pare ca vom avea parte de o capota lunga si proportiile generoase reintalnite si la GrandTourismo. Surse apropiate sustin ca supermasina se va pozitiona mai aproape de 612 Scaglietti decat de F430 deoarece trebuie sa acomodeze patru adulti.
Cocoasa stranie se pare ca ascunde un mecanism de tip hardtop retractabil, iar Pininfarina a dezvaluit recent planuri de a extinde operatiunile pentru a dezvolta noi mecanisme pentru acoperis, mai ales ca rapoartele sugereaza ca noul model va fi partial construit de designerul italian.
Motorul de 4,7 l se pare ca este acelasi folosit pe Maserati Grandturismo S. Totusi, se pare ca va beneficia de componente proprii.


In ultimul timp se pare ca firmele de tuning se intrec in a tuna Porsche-uri.
SpeedART a pregatit si de data aceasta un model "nebun", o versiune impinsa catre extrem a deja "salbaticului" 997 GT2. Dupa ce a trecut prin mainile baietilor din Germania, masina a venit cu o putere mai mare, un cuplu sporit, jante de aluminiu customizate si imbunatatiri ale suspensiei si franelor. Exemplarul este o reusita intrucat nivelurile performantelor rivalizeaza cu cele ale supercarurilor exotice. Mai mult, speedArt ofera un design interior individual, scaune si volan sport precum si tapiserii care sa satisfaca cele mai exigente gusturi ale clientilor.GT2-ul modificat produce acum 650 CP si un cuplu imens de 859 Nm. Aceasta crestere de 120 CP fata de original este posibila datorita turbinelor VTG modificate, combinate cu sistemul de evacuare cu tevi duble, catalizatoarelor sport, intercoolerelor si updateului Motronic al ECU. Accelerarea de la 0 la 100 km/h ia 3,2 secunde. Editia speciala este botezata speedART BTR-XS 650 (prescurtarea pentru ‘Bi Turbo Racer - Extra Speed with 650 hp’) si necesita costuri in plus de 27.500 de euro fata de pretul initial al unui 911 GT2. Pretul este acceptabil daca avem in vedere ca pentru acesti bani primim performante ce rivalizeaza cu cele ale unui Ferarri Enzo.


Specialistul in modificarea automobilelor Volkswagen si Audi, Hofele a prezentat de curand noile sale kituri aerodiamice si de evacuare destinate Golf-ului V GTI. Hatch-ul sportiv primeste prin aceste modificari un look nou, mai agresiv care sa se potriveasca cu puterea sa. Pachetul include un spoiler fata mare cu guri de aer imense, praguri sportive (si ele cu fante) si o multime de posibilitati de modificare usoara a softului motorului.Puterea primeste un usor imbold si datorita sistemului de evacuare cu un nou tip de aranjament al tevilor din otel inoxidabil. Pantru a completa imaginea sport, Golf-urile astfel modificate mai primesc jante de aluminiu de 19 inch.


Dupa ce ne-a intaratat cu oarecare linii noi luna trecuta la Salonul Auto de la Geneva prin conceptul Bocanegra, iata ca Seat a dat publicitatii imagini si detalii oficiale despre viitoarea generatie a Ibiza. Debutul noii Ibiza marcheaza startul unei ofensive majore de produse din partea producatorului spaniol, ce va include o serie de noi modele in portofoliul firmei din grupul VW. Noua Ibiza a fost desenata de fostul stilist de la Lamborghini, Luc Donckerwolke. In premiera caracteristicile acestei game sunt premium, optional fiind oferita si o cutie de viteze cu 7 rapoarte si dublu ambreiaj. Trenul de rulare este bazat pe o versiune revizuita a platfomei Seat "Agile", encartamentul si ampatamentul fiind marite. Sub capota, masina cu tractiune fata va avea initial trei motare pe benzina: un compact 1.2 l cu trei cilindri si 70 CP, un 1.4 l cu patru cilindri si 85 CP sau un 1.6 l tot cu patru cilindri si 102 CP. O gama de propulsoare TDI se pare ca va fi oferita la cateva luni dupa lansarea gamei.

ABT tuneaza VW Touareg TDi



Motoarele turbodiesel primesc din ce in ce mai multa atentie in ultima vreme si, odata cu ele vehiculele grupului Volkswagen. Audi R8 se pare ca va primi un motor V8 TDI, iar Jetta TDI Cup in Statele Unite se pare ca va aduce diesel-urile inapoi in constiinta publica a Americanilor.
Atentia de care se bucura motoarele diesel se manifesta si la nivelul tunerilor, firma germana de performanta Abt indreptandu-si atentia asupra celui mai nou model Touareg 3.0 TDI.Concentrati asupra upgradeurilor de putere si a modificarilor de design, cei de la Abt au dus Touareg-ul 3.0 TDI (cu motor de 3 litri, arhitectura V6) de la 225 CP la 300 CP in timp ce cuplul maxim a crescut cu 100 Nm de la valoare si asa impreionanta de 500 Nm. In ciuda faptului ca propulsorul este doar un V6 cu o cilindree de aproximativ 3.000 cmc, SUV-ul masiv ajunge la 100km/h in doar 8,2 secunde.
Celelalte imbunatatiri includ un kit complet de caroserie, spoilere pentru partea fata, spate si acoperis, suspensii sport si un sistem de franare proiectat de Abt. Cu discuri de 380 mm si etriere cu sase pistoane, Touareg-ul poate "ingheta" instantaneu. Clientii pot alege intre doua tipuri de jante "stralucitoare" de 20 si 22 de inch. Ca si la celelalte programe Abt numeroase alte mici modificari pot fi incluse la cererea clientilor.


Citroen 2CV a fost cea mai cunoscuta masina a producatorului francez si a devenit celebra in intreaga lume datorita look-ului sau distinctiv si a pretului sau scazut. Numita cu afectiune "rata", masina a fost scoasa din productie in 1990 dar un studiu recent arata ca iubitorii de automobile vor ca acest model sa apara din nou pe piata intr-o forma imbuatatita.Misiunea de a realiza un stil modern, dar in acelasi timp fidel al originalului 2CV, se pare ca a dat mari batai de cap designerului. Totusi, dupa cum se vede in schite se pare ca acesta a reusit folosind o linie de acoperis cu o arcuire pronuntata si o capota curbata. In anumite aspecte stilistice masin va semana cu C3 Pluriel, un model care are ca principala caracteristica de stil capota curbata. Modernul 2CV va avea si el rotile spate partial acoperite (ca si modelul original) dar va fi mult mai evoluat.
top