Preturile pentru noul Scirocco, anuntate




Volkswagen a anuntat de curand ca noul coupe Scirocco va fi pus in vanzare in europa cu preturi incepand de la 27.490 euro pentru varianta de baza 1.4L TSI pe benzina cu 120 CP. Modelul de tip entry va veni in dotarea standard cu jante de 17 inch, tapiserie din piele pentru volan si frana de mana, scaune de tip sport, sase airbaguri s un sasiu modificat pentru motorsport. Transmisia standard este una manuala cu sase viteze dar clientii pot opta pentru DSG cu sase sau sapte viteze. Gama initiala de propulsoare disponibila va consta din 1.4L TSI, urmat de un TSI de 160 CP (118kW) si un altul de 200 CP. Fanii diesel vorfi limitati la un TDI de 140 cai, iar o noua versiune de 122 CP va fi adaugata la inceputul anului viitor.


Chevrolet Corvette a primit a primit un make-up major pentru anul 2008 primind un motor mai puternic, LS3 V8 un nou sistem de evacuare si cutii de viteze imbunatatite. Noul update pentru 2009 nu include schimbari mecanice majore. Vor fi doar cateva update-uri minore ce includ tapiseria [i elemente noi. Acestea includ jante cu un nou design "spider" cu 10 spite finisate ori in argintiu, gri sau crom.

Partea interioara a usilor este dominata de culoarea rosie si de elementele de titanium, la fel si panoul de instrumente. Scaunele primesc acum piele gri in locul celei rosii, iar placute cu logoul Z06 logo si sistemul premium de sonorizare fac parte din dotarea standard.
"Setosul" motor de 10 litri luat de pe Corvette ZR 1 a ramas aceleasi avand tot 505 cai disponibili.

Seat Exeo



Seat isi pune ambitia si lucreaza in prezent la dezvoltarea unor noi patru modele: un minicar, un SUV compact, un crossover si un sedan sport de dimensiuni medii.
Primul care va aparea va fi un sedan proiectat pentru a rivaliza cu Ford Mondeo, Renault Laguna si Alfa Romeo 159. Masina denumita Exeo va fi bazata pe platforma fostei generatii Audi A4 si va fi construita la fabrica spaniola din Martorell.


Noul Beetle de la Volkswagen este comercializat de peste 10 ani si a avut vanzari semnificative in ciuda fgaptului ca in acest interval nu a fost modificat semnificativ. Mai mult un milion de Beetle-uri au fost construite la fabrica Puebla din Mexico si se pare ca dezvoltatorii au planuri si mai ambitioase pentru urmatoarea generatie a modelului ce va aparea in 2011.
Presedintele VW Martin Winterkorn a confirmat ca un succesor este dezvoltat si va fi cnstruit in Mexic, desi nu a exclus nici posibilitatea gasirii unei alte destinatii. Se pare ca versiunile vor include si o decapotabila Spider. Nu se cunosc inca multe detalii despre viitorul Beetle in afara de faptul ca va imparti platforma cu Golf VI si ca va fi mai mare decat masina actuala.

Viitorul Cayenne in poze spion



Alte imagini ale prototipului urmatoarei generatii a SUV-ului Porsche au fost regasite pe internet si se pare ca avem de-a face cu urmatoarea generatie a Cayenne ce va aparea in 2010.
Generatia a doua se pare c va fi mai mica decat modelul curent si se pare ca se va baza pe trenul de rulare de la Audi Q5. Motoarele vor fi V6 si V8 in variantele aspirate si turbo.

Brandul Skoda nu capata o prea mare atentie in vestul Europei, dar este o marca foarte populara in centru si est. Se pare ca firma ceha va lansa curand SUV-ul de dimensiuni medii Yeti. Masina va intra pe piata in anul 2009 dar inca nu avem date precise. Sunt asteptate atat variante cu tractiune fata cat si integrala.
Yeti va imprumuta cateva dintre motoarele din grupul VW incluzand cu FSI de 1,6 litri pe modelul de baza, doua dieseluri 1.9 l si 2.0L, si un varf de 2 litri pe benzina. Sasiul si trenul de rulare va fi acelasi cu cel de pe sedanul Octavia.


BMW GINA Light Visionary



Chris Beagle ne uimeste din nou, BMW dandu-ne cu cativa ani inainte prezentandu-ne viitorul construciei de vehicule prin intemediul noului GINA Light Visionary concept.
Noul nume vine de la "Geometry and Functions In "N" Adaptions," (geometrie si functii in adaptari infinite) si arata o serie impresionanta de concepte viitoare de productie. GINA are in exterior un strat futurist ce pare a fi textil ce se intinde deasupra unei structuri de metal mobile. Partea fata a masinii si partile laterale, incluzand usile creeaza o tot neintrerupt ce converge pentru a forma o unitate structurala.
Pentru a crea aceasta "caroserie" flexibila, GINA s-a dispersat de elementele clasice gasite pe vehiculele de productie actuala. Partea fata, capota, panourile laterale, usile, bosajele, acoperisul, portbagajul si eleronul sunt inlocuite de o structura cu un numar minim de componente.
Materialul special este sustinut de o structura metalica din fire. In puncte cheie, metalul cu rezistenta mare este intarit prin traverse de carbon cu o flexibilitate crescuta. Designul ramei a fost optimizat pentru a aspecte precum rezistenta la accidente, rigiditate si manevrabilitate.
Soferul poate schimba parti ale structurii prin intermediul unor controale hidraulice. Acest lucru va modifica forma invelisului exterior care va fi adaptat pentru a se potrivi oricarei situatii, cererilor soferului si pentru a mari gama functionala a masinii. Cel mai elecvent exemplu este cel al designului blocurilor optice fata. IN pozitie normala, cand nu sunt active, ele sunt ascunse sub o acoperitoare speciala. Imediat, ce soferul aprinde farurile, conturul partii fata se schimba.

Update pentru Porsche 911


Porsche si-a continuat traditia cand a adoptat schimbari de stil minimaliste pentru legendara sa gama 911. Nu pot insa sa spun acelasi lucru despre ceea ce s-a intamplat si sub stratul de metal odata cu noul face-lift. Asta in special pentru ca noul 911 Carrera va fi disponibil pentru prima data cu tehnologie de injectie directa si cu dublu ambreiaj.Primele versiuni carevor primi update-uri sunt Carrera Carrera S, ambele dotate cu sistem Doppel Kupplung dezvoltat de Porsche cu sapte viteze. Producatorul german a adoptat deja tehnologia de injectie directa pe motorul V8 de 4,8 l de pe Cayenne. dar implementarea pe motorul plat cu sase cilindride pe modelele Carrera a reprezentat o "treaba" mai solicintanta.
Motorul 3.8 l are performante imbunatatite semnificativ datorita schimbarilor tehnologice, puterea crescand de la 350 CP pana la 380 CP.
Schimbarile exterioare aduse lui 911 constau in adoptarea unor noi blocuri optice spate de tip LED, bare de protectie reviziute subtil si jante de 18 sau 19 inch.

ASI TETSU GTR




Tunerul japonez ASI (Accuracy.Spirit.Imagination) creeaza ceva de ceva timp variante uimitoare ale Bentley Continental GT. Cea mai noua abordare asupra gamei poarta numele ASI Tetsu GTR. ASI au modificat din greu motorul W12 6.0 l pentru a "stoarce" 800hp, o crestere de 250 CP fata de 552 CP ai motorului stock. Japonezii au mai schimbat masina si vizual prin intermediul unei capote de carbon ce cantareste doar 7 kg si a unui capote pentru portbagaj cu eleron inclus din acelasi material.

Bodykitul montat pe masina este lat de 1.800 mm. Pe capota mai sunt niste "floricele" traditionale japoneze desenate de artistul Nakamura Tetsuei.
ASI insista ca fiecare ASI TETSU GTR este o masina construita exact dupa specificatiile clientului. Firma va produce doar 29 de Continental GT-uri de elita

Lotus celebreaza realizarile unuia dintre cei mai mari piloti din lume prin lansarea editiei speciale a roadsterului Elise SC Clark Type 25. Numele masinii este imprumutat de la Jim Clark, omu care a castigat campionatul mondial de F1 de doua ori pentru echipa Lotus in 1963 si in 1965. Pilotul mai are 25 de curse de Grand Prix castigate pe langa titlul Indianapolis 500.Ca un tribut pentru tot ce a facut Clark pentru Lotus, firma britanica va produce doar 25 de exemplare din editia speciala Elise SC si o parte din banii obtinuti pe fiecare masina va fi donata fondului memorial Jim Clark. Lansarea masinii va coincide cu a 40-a aniversare a mortii lui Jim Clark la Hockenheim in 1968.
Clark Type 25 Elise SC si-a luat anumite elemente de stil de la masina de F1 Type 25, cea pe care Clark a concurat la Campionatul Mondial din 1963, include un hard top demontabil si este finisata in culoare verde de tip racing cu banda galbena. Interiorul este inspirat de cel al masinilor de F1 ale echipei Lotus F1, cu scaune sport din piele, tapiserie din piele rosie si schimbator de viteze din lemn. Propulsorul montat este unul supraalimentat de 1.8 l care foloseste o tehnologie inteligenta de schimbare a rapoartelor. Puterea maxima a motorului poate fi atinsa intre 4.000 si 6.200 rpm. Acceleratia de la 0 la 100 km/h ia doar 4,3 secunde.
Clark Type 25 Elise SC este deja in vanzare in Marea Britanie si costa 35.995 de lire sterline.

Toyota si Subaru pregatesc o masina sport ieftina



Toyota si Subaru au cofirmat in aprilie ca vor dezvolta impreuna o masina sport accesibila. Acum prototipuri ale acestei masini sunt testate intr-o locatie secreta din Marea Britanie. Noua masina va fi vanduta atat de Toyota si Subaru, desi alte voci sustin ca versiunea Toyota va fi exclusiva pentru piata japoneza, pe cand Subaru va fi un model global.Se pare ca Toyota va fi responsabila cu partea stilistica a masinii, in timp ce Subaru se va ocupa de ingineria masinii. Asta inseamna ca motorul de pe viitoarea sportica va fi un motor boxer cu patru cilindri atat in forma aspirata cat si in cea cu turbina.
Modelele de baza vor fi cu tractiune spate si au o putere de 220 CP. Desi nu au fost facute anunturi in acest sens se pare ca va exista un varf de gama cu transmisie integrala cu 300 CP. O transmmisie manuala cu sase viteze va fi disponibila in standard, cu una automatica optional. Pretul pentru o astfel de masina sport este asteptat sa fie sub 20.000 de euro.

Dupa ce a lansat recent gama TT-S la Salonul Auto de la Detroit, Audi se concentreaza asupra unui model indelung asteptat. Noua masina este RS-ul de perfomanta al TT si va fi cel mai rapid TT produs vreodata. In ciuda dezbaterilor care dadeau ca favorite motoarele 3.2 l V6 sau un diesel cu cinci cilindri, iata ca TT-RS va fi echipat cu un nou propulsor de 2.3 l VR5 cu turbina. Puterea finala va fi de 308 CP (230 kW).
Noua versiune ce va fi prezentata la Salonul Auto de la Paris va avea discuri de frane mai mari, bosaje mai mari si o garda la sol mai coborata.

Opel Astra VXR se va intoarce in 2010 cu o noua caroserie si un nou grup moto-propulsor. Bazat pe urmatoarea generatie a hatch-ului Astra ce va fi aratat in luna martie a anului urmator la Salonul Auto de la Geneva, noul VXR va avea un look mai sportiv datorita barelor mai agresive, a interiorului si a sistemului de suspensie coborat. Astra VXR va concura cu viitorul Focus ST si viitorul Golf VI GTI. Pentru a schimba cu mult aspectul masinii fata de cele din gama, designerii vor monta jante de 19 inch, un eleron pe acoperis si un interior cu scaune sport, tapiserie din piele si pedale din aluminiu.
O noua unitate de 1,8 litri va inlocui actualul 2,0 l de 237 CP. Desi cu o cilindree mai mica motorul va scoate 240 CP. Va fi oferit si un VXR diesel ce va avea montat pe el un motor CDTI cu 170 CP.

Noul SUV Mini


Nu s-a mai auzit demult nimic despre noul SUV al Mini decand manufacturierul independent Magna Steyr a confirmat in octombrie ca il va construi. Conform ultimelor rapoarte o versiune concept a acestui SUV va fi prezentata la Salonul Auto de la Paris din Octombrie.
Se pare ca noua masina va fi de fapt doar un Mini Cooper cu suspensie ridicata si elemente protectoare. Deoarece producatorul doreste sa isi denumeasca toate modelele cu nume ce incep cu litera C, cel mai nou vehicul va fi numit Crossman.
Mini Crossman va fi cu 8 cm mai inalt decat Cooper-ul obisnuit si va avea o lungime de patru metri. Magna va construi peste 80.000 de unitati pe an, platforma va fi adaptata pentru a permite montarea de transmisii AWD iar motoarele vor fi aceleasi cu cele de pe gama hatchback.
Noua generatie E-class a fost depistata din nou pe circuitele de testare. Se pare ca modelul surprins de aceasta data este AMG E63 (dat de gol de tevile de esapament si discurile de frana supradimensionate.Noul E63 va fi in continuare echipat cu V8-ul de 6,2 litri, iar restul partii mecanice a masinii va fi refacut. Puterea propulsorului va fi adusa la 550 de CP pentru a rivaliza cu Audi RS6.



În ceea ce priveste seria 5, masina se pare ca va fi lansata la Salonul Auto de la Frankfurt si va fi urmat indeaproape de o noua varianta M5. Se pare ca designul masinii va adopta linii de la M3 dar va avea o grila mai pronuntata si o forma mult mai rotunjita decat ce a actualului model. Noua serie 5 va marca intoarcerea motorului V10, dar imbunatatit cu doua noi turbine si un castig de 500 cc in cilindree. Constructorul bavarez promite puteri de top intre 550 si 580 CP. Transmisia care are cele mai multe sanse sa fie folosita este sistemul M-DCT cu dublu ambreiaj. regasit pe M3.


MTM S5



Faimoasa firma de tuning MTM si-a pus mainile pe Audi S5 si l-a modificat in stilul sau. Totusi, versiunea MTM a lui Audi S5 nu este un monstru cu doua motoare ca MTM bimoto TT care atinge 390 km/h.
S5-ul stock are sub capota un motor V8 de 4,2 litri, dar MTM monteaza un supercharger si intercoller pentru a imbunatati considerabil performantele dinamice. Accelerarea de la 0 la 100 km/h se face dupa modificari in 4,3 secunde. Puterea produsa de un MTM S5 rivalizeaza cu cea de pe Lamborghini Gallardo, adica 505 CP, cu 149 cai mai mult decat pe versiunea stock. Cuplu maxim este impins la 403Nm.
Daca toate acestea nu conving, aflati ca MTM mai ofera un sistem de evacuare cu flux mare, noua suspensie, discuri de franare de 381 mm si jante de aliaj de 21 de inch.


Germanii de la Kicherer au fortat limitele performantelor modelului Mercedes CLK 63 AMG Black Series. Acest lucru nu a fost destul pentru casa germana de tuning Kicherer care a tinut sa retuseze kit-ul exterior marca DTM, liniile fibrei de carbon de la interior si formidabilul V8 de 507 CP care propulseaza modelul.
Asadar, Kicherer a impins la extrem puterea motorului, ajungand la un total de 540 de cai putere. Acest lucru este vizibil si in cifrele care masoara performantele lui CLK 63 AMG Black Series.
Acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 4,1 secunde, iar viteza maxima este de 300 km/h.
Noua grila frontala si motivele din fibra de carbon existente la exterior alaturi de jantele forjate dau o infatisare mai mult decat agresiva si aduc mai multa atitudine modelului CLK 63 AMG Black Series.

Zonda R, cea mai rea masina creata vreodata in atelierele lui Horacio Pagani, i-a lasat pe toti masca nu numai cu performantele motorului V12 de 7,3 litri, ci si cu pretul de 1,2 milioane de euro. Din pacate, nu numai ca masina va fi fabricata in doar 10 exemplare, dar va putea fi folosita numai pe circuitele de viteza. Problema e rezolvata acum de Zonda Cinque.

Bolidul acesta va si mai exclusivist decat Zonda R – doar cinci masini vor fi fabricate (de aici si numele) –, insa va putea fi folosit si pe sosea fara a ceda nimic din calitatile rudei sale de curse. Ca si aceasta, va fi fabricat in intregime din fibra de carbon si va fi propulsat de monstrul Mercedes AMG de 750 CP si 710 Nm, gratie caruia va ajunge la 200 km/h in numai 9,8 secunde.
top