Tetsu pentru SEMA




Despre Tetsu al tunnerului japonez ASI am mai scris, dar aceasta masina din imagini a fost prezentata la Mecca masinilor modificate, editia din 2008 a SEMA Show. Schema de culori mata se numeste Fujiyama. Cuvantul de ordine pentru caroserie este fibra de carbon.
Volanul este si el din carbon, iar blocurile optice fata sunt negru mat.


Renault este cunoscut ca fiind unul dintre cei mai creativi producatori in materie de concepte.
Sand’up Concept nu face exceptie. Bazat pe Sandero Stepway, un mini crossover ce se poate gasi in Brazilia si Argentina, conceptul este un modular 2+2 coupé care se transforma din coupé in cabriolet si apoi in pick-up.
Totusi, asa cum Renault este cunoscut pentru conceptele sale extravagante, tot la fel este recunoscut pentru distanta mare dintre acestea si vehiculele de serie. Trebuie doar sa ne bucuram de acest concept din poze pentru ca nu cred ca vom avea sansa sa vedem pe strazi asa ceva curand.
AC Schnitzer a prezentat de curand un nou Falcon bazat pe X6. Falcon precede o alta varianta de succes bazata pe X5. Dimensiunile noului X6 au sporit, fiind cu 70 mm mai late pe partea fata si cu 80 mm pe partea din spate.
Pachetul aerodinamic includ un spoiler fata cu admisii in diagonala si lampi de ceata repozitionate, alaturi de multe alte elemente aerodinamice si de stil. Sistemul de evacuare twin-flow de la AC Schnitzer Racing Design are o rezonanta uimitoare. Si, multumita unitatii de control dezvoltate de tuner, motoarele diesel de serie de la 30d si 35d sunt duse la 200 kW / 272 CP de la 173 kW / 235 CP, si la 228 kW / 310 CP de la 210 kW / 286 CP.
Perfect handling with corresponding Look and Feel is achieved with the "EVO" 3-spoke sports airbag steering wheel. Jantele Falcon sunt cele Type Vll produse de AC Schnitzer. Pot fi vopsite in argintiu sau negru si au dimensiunea de 22 inch. Volanul este sport, de tip "EVO" 3 si are airbag.

Focus ST Loder1899

Dupa ce si-a facut un obicei din a oferi pachete sport pentru marea majoritate a vehiculelor din portofoliul Ford, tunerul bavarez Loder1899 si-a concentrat atentia asupra Focus-ului ST cu face-lift.
Modificarile de la exteriorului hatchback-ului sport sunt minime si includ o noua bara de protectie, scut spate din fibra de carbon si noua grila fata, alaturi de un set de jante de 20 de inch care arata delicios. Jantele imita forma de fulg de nea a celor stock.
Kitul de caroserie e completat de o suspensie coborata si de noul sistem de evacuare sport.
Sub capota, inginerii au reprogramat unitatea de control a motorului turbo de 2,5 litri. Aceasta modificare, alaturi de adaugarea unui catalizator sport si a unei admisii de performanta, "duce" puterea de la 225 la 270 CP.



Culorile mate devin din ce in ce mai populare printre pasionatii de automobile si acest lucru nu putea sa scape unor case de tunning precum ABT.
Firma germana de personalizare a automobilelor nu numai ca a prezentat o pelicula mata pentru SUV-ul Q7 dar a si prezentat o alta pelicula mata care imita fibra de carbon, destinata modelelor AS4, AS7 si R8 ABT.
Ce de la ABT sustin ca fibra de carbon falsa este practic greu de deosebit de cea reala deoarece textura materialului sintetic a fost reprodusa intorcmai.

Need for Speed Undercover aduce previewuri interesante


Noul joc video din cunoscuta serie Need for Speed (NFS) Undercover este cu atat mai interesant cu cat in el jucatorii dau de noi modele de masini care pana acum au putut fi admirate in poze spion sau in schite.
Astfel de exemple sunt Nissan 370Z, Audi R8, si Porsche 911 GT2. In cea mai noua editie a acestui joc, ce va fi lansata pe 21 noiembrie, soferii de ocazie vor putea sa se "plimbe" cu noul hatchback francez.

La scurt timp dupa scurgerea unor poze cu noua generatie Toyota Prius, oficialii acestei companii s-au grabit sa le confirme.
Intentia de a face din Prius un brand de sine statator se pare ca se va materializa odata cu iesirea acestui produs. Noua generatie se pare ca va pastra in mare parte formele precedentei, totusi, partea frontala asemanandu-se izbitor cu cea de la Auris. Nu s-au facut precizari oficiale in legatura cu alte detalii tehnice sau de productie.

Noua Mazda3



Mazda nu numai ca a confirmat relatarile din ultimul timp ce spuneau ca veriunea sedan a generatiei noi a Mazda3 va fi lansata la Saloul Auto de la Los Angeles, dar a si dat publicitatii o serie de fotografii oficiale. Modelul, ce este comercializat pe piata japoneza sub numele de Mazda Axela, va pastra forma de baza a actualului model.

Totusi, designerii brandului nipon au "dat" noului 3 multe elemente stilistice de la modelele lansate precedent, in special de la Mazda6 si RX-8.
Desi, noua Mazda3 va arata mai mult ca o sora mai mica a Mazda6, multi pretind ca masina arata mai bine cladita si mai agresiva decat modelul mai mare... Si, au si dreptate! modelele pentru piata japoneza si pentru cea europeana au un look mai sportiv.

Cel mai nou kit de caroserie care a iesit de sub tabelele de desen ale celor de la Caractere, este pentru SUV-ul compact Volkswagen Tiguan. Ca marea majoritatea de propuneri stilistice pentru modelele grupului VW, cele ale firmei belgiene de tunning dau Tiguanului un look mai agresiv, fara a depasi insa anumite limite.
Pachetul este compus din spoilere fata/spate, praguri, o noua grila fata si extensii ale bosajelor, care pot fi comandate in acceasi culoare ca si caroseria sau in alte nuante diferite. Kitul stilistic este completat de janete din aliaj de 18,19 si 20 de inch.

Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard



Mercedes-Benz a prezentat cu ocazia celei de-a 80-a aniversari, noua limuzina blindata de lux S600 Pullman, cu sistem integrat Highest Protection. Noul model este ultimul dintr-un lung sir de masini blindate de prestigiu, apartinand celui mai vechi producator de masini.
In urma cu 80 de ani, Mercedes-Benz a devenit primul brand ce se ocupa de fabricarea si promovarea limuzinele Pullman, incorporand diferite caracteristici specifice protectiei.
Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard face parte din generatia a cincea de limuzine blindate, realizate de constructorul din Stuttgart.
Noul model, gandit de Mercedes-Benz impreună cu Pullman, are la baza versiunea cu ampatament marit a modelului S600.
Motorul este unul pe măsură, fiind un V12 bi-turbo de 517CP. Modificări au fost efectuate şi în cazul suspensiilor şi a structurii maşinii pentru a suporta greutatea mai mare.

Estoque dezvelit



La Salonul auto de la Paris a fost dezvelit cu mare fast primul sedan din istoria Lamborghini, sub forma de concept deocamdata, Estoque a uimit intreaga lume.
Sub capota se va afla probabil propulsorul V10 de 560 CP de pe modelul Gallardo LP 560-4 si bineinteles va fi disponibil cu tractiune integrala. Interiorul este inspirat de cel al editiei limitate, Reventon care are un instrumentar de bord asemanator celui de pe aeronave.


Brandul de lux cu traditie Maybach va adauga un al saselea model la gama sa. Noul Maybach Landaulet se pare ca va fi construit pana la urma in ciuda criticilor care spuneau ca nu va fi un vehicul practic.
Maybach Landaulet reinvie traditia masinilor clasice de lux de tip "landauet", la care compartimentul soferului este inchis. Un acoperis retractabil se deschide asupra zonei din spate, cea a pasagerilor. In termeni tehnici, Maybach Landaulet este bazat pe Maybach 62 S – care este cel mai puternic saloon de serie produs in acest moment. Motorul acestei limuzine exclusiviste este un V12 care dezvolta un maximum de 612 cai.
Un numar limitat de vehicule ce va fi anuntat ulterior vor fi construite \n atelierele Manufaktur din Sindelfingenover.

Mazda Kiyora


Un alt concept Mazda cu nume ciudat. Varianta cumintita va iesi pe piata prin 2010 sub numele Mazda 1. Panourile transparente de la usi vor disparea in versiunea de serie, dar o parte importanta din "look'-ul conceptului se va regasi si in productie. E de asteptat sa dispuna de un motor pe benzina de 1,3 litri si va concura cu masini precum Honda Jazz sau Opel Meriva.
Kiyora are patru locuri iar producatorul va reduce pe cat posibil greutatea masinii in versiunea de serie, la fel ca la Mazda 2 si 6. Masina va fi construita pe o versiune mai scurta a platformei Mazda 2.

Peugeot a venit si la el "acasa" cu noutati. Conceptul hibrid Prologue da indicii despre un alt SUV, poreclit deja 3008 prin presa, care ar putea intra pe piata in 2010.
E posibil sa aiba sapte locuri in varianta de serie, dar ca si concept dezvolta 200 CP iar datorita propulsiei hibride emisiile de CO2 sunt de 109 g/km, comparabile cu cele ale unor masini supermini
Ondelios este un concept cu care francezii isi expun viziunea despre cum ar arata in viitor un crossover luxos. Pe dinafara e cam patratos, dar in interior este cu adevarat surprinzator. Sub capota este o versiune modificata a unui turbodiesel de 2,0 litri care la noul concept produce 205 CP. Ondelios este hibrid, avand si doua motoare electrice: unul in spate poate sa-i dea masinii la nevoie tractiune integrala, iar cel din fata imbunatateste acceleratia. Despre productie nu poate fi vorba prea curand, mai ales ca Renault nu a inregistrat vanzari prea bune cu modelele scumpe.

Japonezii de la Suzuki, desi nu au faima unei marci exclusiviste, prezinta o versiune a hatchback-ului SX4 pe baza tehnologiei celulei de hidrogen, una dintre cele mai costisitoare din industria auto. Propulsia lui SX4 FCV se realizeaza printr-un motor electric de 90 CP si printr-o unitate cu celule de hidrogen care produce 107 CP. Viteza maxima a masinii este de 150 km/h, iar autonomia poate ajunge la 250 km. Honda e producatorul cu cel mai avansat model ce utilizeaza tehnologia celulei de combustibil (fuel cell) - FCX Clarity e produs in serie, dar limitata totusi.

Honda a decis in sfarsit sa lanseze un concurent serios pentru Toyota Prius. In Franta, Honda prezinta conceptul hibrid Insight, care va fi lansat pe piata la primavara. Tinta este sa fie vandute 200.000 de masini anual, iar in Japonia pretul va porni de la 18.500 dolari. In Romania probabil va costa peste 20.000 de euro. Insight este un hatchback cu cinci usi si cinci locuri, ce va fi produs la uzina japoneza din Suzuka, unde e produs si singurul hibrid Honda vandut in prezent, Civic Hybrid.
Honda vrea sa recupereze distanta care o separa de Toyota prin acest nou model hibrid la care motorul electric si bateriile sunt mai usoare, costurile de productie au scazut iar consumul mediu de combustibil ar trebui sa fie redus si el.

Seria X e departe de a se fi incheiat. Dupa X3, X5 si X6 vine si X1 care va fi prezentat sub forma de concept la Salonul Auto de la Paris. X1 va fi construit pe platforma seriei 1 si va deveni un crossover din care BMW vrea sa vanda 60.000 de exemplare anual. Se pare ca masina nu va avea motor de 300 CP, insa ar trebui sa dispuna de propulsorul pe benzina de 3 litri si 230 CP si de un diesel de 1,4 litri si 204 cai.
Cel mai mic crossover al BMW va avea se pare si un fratior poreclit X2, dar e prea devreme pentru amanunte suplimentare.



Dupa ce A2 a fost dezamagitor, iar productia a fost oprita acum cativa ani, germanii vor incerca atacarea segmentului subcompact premium cu A1.
La Paris, A1 va veni sub forma de concept cu patru usi, dar producatorul a confirmat ca productia celui mai mic model al gamei va incepe in Belgia, la anul. Masina va intra pe segmentul subcompactelor premium ocupat in prezent de Mini si Fiat 500.
Vehiculul este derivat din conceptul A1 Metroproject Quattro, prezentat anul trecut la Tokyo. E foarte posibil ca A1 sa aiba mai multe tipuri de caroserie dar si o versiune sportiva, S1, cu motor de 200 CP.
Multi sustin ca modelul va "musca" destul de mult din clientela Mini.

Pana la prezentarea noii generatii Prius, peste cateva luni, toata atentia fanilor tehnologiilor alternative se indreapta catre masina electrica Volt a General Motors. Se va vinde abia din 2011 in Europa, dar salonul francez e primul eveniment la care masina e aratata europenilor. Volt poate merge 64 km datorita unei baterii litiu - ion de 16 kWh in forma de "T" si gratie motorului electric de 150 CP. Cu motorul pe benzina in functiune, consumul este de 5,8 litri/100 km. Viteza maxima a lui Volt va fi de 160 km/h. Ajutata de motorul conventional masina poate parcurge cam 500 km. Masina are 4,4 metri lungime si 1,43 metri inaltime. GM nu a dat detalii despre pret insa presa a scris recent ca Volt ar putea ajunge sa coste 40.000 de dolari, departe de posibilitatile clientilor care doresc low-cost. Trebuie spus ca spre deosebire de masinile hibride stil Prius, Volt va fi propulsata exclusiv de motorul electric. Motorul pe benzina nu conduce niciodata direct rotile, ci furnizeaza energie pentru propulsorul electric.
Nissan isi prezinta viziunea (Nuvu vine de la new view, "viziune noua"), despre cum va arata o masina de oras in 2015. Are trei metri lungime si o multime de panouri solare pe capota pentru incarcarea bateriilor. Masina ofera spatiu pentru doi pasageri plus inca un loc pliabil. In 2012 Nissan ar vrea sa vanda pe plan global o masina electrica. Probabil ca nu va arata la fel ca Nuvu, insa poate oferi primele indicii.

Noul BMW seria 7, a fost super trambitat si vine la Salonul Auto de la Paris cu tehnologii noi, precum sistem night - vision care avertizeaza soferul asupra prezentei oamenilor pe carosabil sau, optional, acces la internet prin display-ul masinii. Limuzina va fi disponibila in trei versiuni de motorizare: doua pe benzina (4,4 litri 407 CP si 3 litri 326 CP) si un diesel de 3 litri 245 CP. Masina are 5,1 metri lungime, iar consumul mixt anuntat de producator este de peste 11 litri/100 km pentru versiunea de top si putin peste 7 litri/suta pentru diesel.
Concurentii seriei 7 sunt Audi A8 si Mercedes S Classe.
A cincea generatie a sedanului executiv seria 7 de la BMW intra in vanzare in Romania spre finele anului.

Japonezii aduc la Salonul Auto Paris a treia generatie a modelului de clasa D. Producatorul spune ca motoarele sunt mai puternice, designul e imprumutat de la modelele Lexus IS si GS, emisiile de CO2 sunt mai scazute, iar masina va fi lansata pe continent la inceputul lui 2009.
Noul Avensis e construit la uzina din Marea Britanie. Prima generatie Avensis a aparut pe piata in 1997.
La standul Toyota vor mai fi doua modele in versiunea de productie: iQ, care la sub trei metri lungime va deveni cea mai mica masina cu patru locuri de pe piata si Urban Cruiser, SUV pe platforma lui Yaris, model ce va fi pozitionat sub RAV4.

Chevrolet vine la Salonul Auto de la Paris cu Cruze, inlocuitorul lui Lacetti. Masina va fi lansata si la noi in prima parte a lui 2009. Cruze va fi disponibil in Europa cu doua motoare pe benzina: 1,6 litri 112 CP, 1,8 litri 140 CP si un turbodiesel de 2 litri 150 CP. Optional este posibila si montarea unei transmisii automate.
Masina are circa 4,60 metri lungime si ofera spatiu pentru cinci pasageri. Partea de inginerie a lui Cruze a fost realizata in Germania, iar designul in Coreea de Sud, la GM Daewoo.

Dupa i10 si i30 Hyundai lanseaza la Salonul Auto de la Paris un alt model cu noua identitate de marca. i20 e inlocuitorul lui Getz si va ajunge si pe piata europeana anul acesta. Va fi disponibila cu motoare de 1,2 si 1,4 litri pe benzina si un diesel de 1,4 litri. Produs in India, modelul coreean va concura cu modele precum Volkswagen Polo si Opel Corsa. Producatorul a vandut anul trecut 74.000 de masini Getz in Europa, in scadere fata de cele 95.000 din 2006.
Getz a intrat pe piata europeana acum sase ani.

Dupa ce a testat la Geneva trei concepte simultane, producatorul coreean Kia vine cu un crossover. Kia Soul este un hatchback cu cinci usi, care are tractiune pe rotile din fata. Masina are plafonul inaltat si un ampatament marit (2,55 metri), avand o lungime totala de 4,1 metri. Cel mai puternic motor va fi unul pe benzina, cu o cilindree de 2 litri, care dezvolta 142 CP, disponibil cu transmisie manuala ori automata. Al doilea propulsor pe benzina este de 1,6 litri, dezvolta 126 CP. Motorul diesel are o cilindree de 1,6 litri, dezvolta tot 126 CP.

Una dintre atractiile standului Ford la Salonul Auto de la Paris o va constitui noua generatie a micului Ka. Prima generatie Ka a avut o durata de viata mare, 12 ani. Productia celui mai mic Ford a inceput recent in Polonia la fabrica unde e facut si noul Fiat 500.
Data exacta a lansarii in Romania nu a fost stabilita, dar se pare ca supermini-ul va ajunge fie la finalul anului in curs, fie la inceputul lui 2009.
Masina va fi disponibila in Europa pentru inceput cu un motor pe benzina 1,2 litri 69 CP si un diesel de 1,3 litri 75 CP. E posibil sa vina si propulsoare mai puternice...
top