Supercarul hibrid


Citand surse in interiorul companiei din Munchen, revista Autocar a publicat noi detalii si o schita a viitorului supercar BMW, care in momentul de fata poarta numele intern de Z10 ED. ED vine de la termenul Efficient Dynamics.
Cei din interiorul firmei germane de automobile sustin ca masina va incorpora cateva tehnologii noi de retucere a concumului de combustibil printre care si un sistem de tip stop-start, un starter/generator si un sistem de regenerare al energiei obtinute prin franare. Toate acestea vor face in final din Z10 ED un supercar hibrid.
Z10 ED va fi echipat cu un motor de noua generatie cu sase cilindri in linie, turbo cu injectie directa ce va produce in jur de 400 de cai. Transmisia va fi una spate iar cutia de viteze cu dublu ambreiaj va avea sapte viteze.

Dupa cum multi au anticipat, General Motors a anuntat ca va lansa un nou concept de masina electrica la Salonul Auto de la Geneva. Masina cu cinci usi si patru locuri va folosi probabil aceeasi tehnologie de pe Chectrolet Volt, denumita Voltec. Oficialii anunta ca vor oferi clientilor o masina care va merge cateva sute de kilometri nonstop fara a fi reincarcata.
Noua varianta de performanta pornita de la Magane Coupe va fi prezentata la Geneva pe 3 martie. Megane Coupe RenaultSport (RS), va fi echipat cu acelasi motor turbo de 2 litri, dar conform surselor interne inginerii au ridicat puterea acestuia de la 230 de cai pana la 250 CP. Puterea va fi transmisa catre rotile din fata prin intermediul unei cutii manuale cu sase viteze, in timp ce sasiul si suspensia vor fi imbunatatite. Visual, se pare ca Megane Coupe RS va atrage priviri dar nu va fi ca Megane-ul Trophy prezentat in imagine...

Conceptul Audi A7

Audi a aratat la Detroit si conceptul pe care va fi bazat viitorul model A7. Versiunea de productie va debuta anul acesta la Salonul Auto de la Frankfurt.
Prin A7 producatorul din Ingolstadt isi extinde gama pentru a concura modele precum Mercedes-Benz CLS si Vw Passat CC. Varianta de productie a A7 va avea numeroase optiuni de motorizare ce vor include un motor V6 de 3 litri supraalimentat ce va produce 300 de cai, un V8 de 4,2 litri ce va produce 395 cai si un “monstru” twin-turbo V10 de 5,2 litri ce va fi rezervat pentru RS7.



Pentru un nou R8, Audi a adaptat motorul V10 de 5.2-litri de la Lamborghini Gallardo. O versiune aproape indentica a acestui motor va propulsa noua masina de curse Audi R8 LMS care este dezvoltata pentru cursele GT3.
In versiunea normala R8 motorul cu 10 cilindri produce 518 cai. Poate fi cuplata la o cutie de viteze manuala cu sase viteze sau una secventiala R tronic (care are comenzi de schimbare pe volan).
Audi pretinde ca masina ajunge la 100 km/h in 3.9 secunde. but will return up to 17 mpg in average fuel economy with the R tronic. Super masina sport are jante de aliaj unice cu 10 sipte de 19 inch.

Audi incepe o ofensiva diesel. O parte importanta a acestuia este Audi A3 2.0 TDI o masina cu transmisie fata si 140 de cai, dintr-un diesel curat cu o injectie common-rail. Motorul este legat prin intermediul unei transmisii S tronic.

Caracteristicile standard includ hill-hold assist, radio Sirius Satellite, suprafete de piele pe scaune si volan din piele. Sistemul Audi Magnetic Ride este optional.

In ciuda lucrurilor rele care s-au spus despre Detroit, principalul Salon Auto vine cu o suita intreaga de noutati. Totusi fata de dezmatul de cai putere de anul trecut, editia de anul acesta va fi mai indreptata spre viitor. Poate de aceea, aici va fi prezentat noul model Toyota Prius

Masina anului in America e Hyundai Genesis


Nenumaratele "asalturi" de imagine si multimea de bani "depusa" pentru departamentul de dezvoltare al Hyundai a dat in sfarsit roade la un Salon de la Detroit marcat de criza prin care trec cei trei mari grei ai industriei auto Americane.

In Orasul Motoarelor, Hyundai si-a adjudecat premiul "Masina Anului 2009" in America de Nord, pentru modelul Genesis.
Aceasta este prima editie a show-lui de la Detroit cand un model coreean primeste o astfel de distinctie. Genesis a luptat cu modele precum Ford Flex si Volkswagen Jetta TDI. Hyundai Genesis este varful de lance al constructorului corean, si poate primul credibil adresat segmentului premium al cumparatorilor de automobile.
In 2008, General Motors a castigat titlul pentru masina anului prin Chevrolet Malibu.

Firma germana de tunning ahtiata dupa putere, B&B a prezentat de curand un nou pachet extrem pentru VW Eos 3.2 V6. Specialistii ofera clientilor lor patru upgradeuri de putere pentru motorul turbo de 3,2 litri care produce 250 CP atunci cand iese de pe portile fabricii. Dupa interventia tunerilor, acelasi propulsor poate produce 360, 400, 450 si chiar 500 cai. Cel mai suparat Eos tunat de B&B ajunge in doar 4,2 secunde la 100 km/h si atinge o viteza maxima de 308 km/h.

Modificarile includ noi elemente pentru sistemul de franare, noi elemenete aerodinamice si jante de 18 sau 19 inch. Toate acestea la preturi cuprinse intre €12,950 si €27,950, preturi care, bineinteles, acopera doar modificarile.

Masina cu Tatucul




Nici ca puteam sa ma gandesc la multe metode de a strica un Porsche Cayenne. Totusi, tunerii rusi se intrec cu imaginatia mea si prezinta un 'Volga Cayenne'. Masina, si aici ma expun riscului de a starni lacrimile catorva secretari de partid mai nostalgici printre care si fostul presedinte Iliescu, este o replica a modelului din 1960, Volga GAZ-21.
Emotia este cu atat mai mare cu cat masina are grafici cu Stalin si jante de aluminiu cu model de stea rosie. Cu o lungime de 5,1 metri, Volga aceasta ar avea prestanta de vehicule prezidential. Dar in ciuda carapacei, motorul V8 de 4,5 litri si 450 de cai si transmisia automata cu 6 rapoarte duce vehiculul la 100 km/h in 6,7 secunde.
Criza nu face victime numai printre angajatii companiilor auto ci si printre modelele ce urmeaza sa fie dezvoltate. Potrivit unui cotidian nipon, Suzuki a pus in raft definitiv planurile de a produce in serie o versiune a conceptului Kizashi. In articol se sustine ca pe langa amanarea pe termen nedefinit a rivalului pentru Mazda6 si Honda Accord a mai fost amanata si deschiderea unor noi fabrici in Rusia si Tailanda.
In timp ce unii sunt mai chibziuiti, altii isi fac planuri mari. Hyundai a publicat de curand o serie de schite teaser ale unui nou sedan executiv ce va fi prezentat oficial in februarie. Sub numele de cod VI, noul sedan de lux va fi superior lui Genesis in gama Hyundai si va fi un inlocuitor pentru Equus. Designul lui VI este agresiv, dar pe de alta parte ma toate masinile arata bine in schitele de design. Noul VI va adopta o arhitectura cu tractiune spate asta deoarece Hyundai vrea sa fie mai credibil ca si competitor al lui (sic!!!) Lexus LS460, BMW Seria 7 si Mercedes-Benz S-Classe. Gama de motorizari include propulsoare V6 si V8.
Din pacate nu exista planuri de vanzare pentru aceasta masina in America de Nord si Europa.

Viitorul coupe Mercedes-Benz Coupe bazat pe E-Classe a fost vazut in incinta aeroportului Schipol din Amsterdam. Ce cauta modelul camuflat acolo nu stim inca, dar Schiphol este un important nod al transportului aerian european.
Noul coupe va avea un stil mai dramatic, bosaje proeminente si o linie a acoperisului mai frumos conturata. Succesorul CLK-ului va adopta intr-o parecare masura blocurile optice ale Conceptului Fascination prezentat la Paris.
Se asteapta ca noul E-Classe Coupe sa isi faca debutul oficial alaturi de "fratele sau" sedan la Salonul Auto de la Geneva din martie.
Daca tot am mentionat mai devreme numele de Mercedes-Benz E-Classe sedan, iata ca s-au scurs cateva poze oficiale ale sedanului de lux inaintea debutului sau. Sedanul are acum un design mai angular care parca evoca robustetea gamelor E-Class din anii '80 - '90. Si desi multi nu au mentionat acest lucru, liniile laterale aduc mult cu cele ale modelului S-Classe din prezent, ceea ce nu este deloc rau.
Gama de motorizari va fi revizuita, avand si cateva propulsoare noi pe benzina sau Bluetec diesel. Modelul de baza va fi un 1.8 l turbo cu patru cilindri pe benzina. Pe gama E-Classe va fi introdus si noul turbo diesel de 2.2 l si 204 cai. Firma din Stuttgart va imbunatati rivalul BMW-ului M5 cu o varianta AMG echipata cu o versiune usor modificata a actualului V8 de 6,2 litri ce va produce 550 de cai. Mediul va fi protejat prin doua variante diesel-hybrid si petrol-hybrid.
top