Veyron centenar


Bugatti implineste, anul acesta, 100 de ani. Si s-a gandit sa sarbatoreasca evenimentul cu un model special. De fapt nu un model special, ci unul extra-special.
Modelul denumit Centenaire Edition, si este dezvoltat pornind de la binecunoscutul Veyron. Presa auto internationala vorbeste despre un motor quad-turbo W16, o adevarata "racheta" de 1.350 CP!!!
Suficient pentru a ridica viteza maxima de la 400 km/ora, cat atinge un Veyron "normal", la 420 km/ora.
Greu de spus, in timpurile noastre, cum si-ar fi imaginat maestrul Ettore Bugatti viitorul automobilelor sale, atunci cand a pus bazele companiei, in 1909. Cert este ca, in ultimii 10 ani, de cand celebra marca a fost readusa la viata, dupa ce a fost cumparata de Grupul Volkswagen, Veyron a devenit referinta in materie de viteza si lucruri extreme pe aceasta tema.

Viitorul Chrysler 300


Impreuna cu cea de-a patra generatie de Jeep Grand Cherokee, Chrysler va lansa, conform unui plan intern si noua generatie a sedanului 300. Imaginea atasata planului sugereaza ca noul 300 va patra o mare parte din caracteristicile de design ale modeluui curent. Mai mult documentul Chrysler arata ca pe langa motorul V8 Hemi, va mai exista “o noua varianta de motorizare eficienta de sase cilindri".
Producatorul coreean Hyndai s-a decis de curand sa dea publicitatii primele poze oficiale ale noului i20 cu 3 usi inaintea lansarii de la Salonul Auto de la Geneva. Nu sunt multe de spus despre aceasta varianta doar ca este mai putin practica decat cea cu 5 usi. Totusi, parerea mea este ca va atrage un public tanar. Construita pe acelasi ampatament de 2.525mm si cantarind cu 10 kilograme mai putin decat "geamana" sa, noua masina va fi disponibila cu aceleasi motorizari... ce-a mai puternica fiind una de 1,6 litri cu 128 de cai. Totusi asteptarile mari ale oficialilor coreeni, in ceea ce priveste cifrele de vazare se indreapta spre varianta de 1,2 litri.

Acestea sunt primele imagini oficiale cu viitorul concept pe care se va baza Hyundai Tucson... sper doar ca mare parte din liniile de acum vor fi pastrate...

Viitorul Tucson

Hyundai va dezveli un nou concept SUV compact denumit HED6 la Salonul Auto de la Geneva. Din ceea ce se spune, aceasta va servi ca baza pentru urmatoarea generatie Tucson. Totusi, vehiculul isi va schimba numele in ix35, conform noilor desingatii ale firmei coreene.
Cel mai asteptat lucru dupa Insignia din partea Opel e bineinteles urmatoarea generatie Astra. Pentru prima data viitorul model a fost prins fara camuflaj de fotografi.
Clar la interior si la exterior se vad influentele Insignia, iar printre inovatiile tehnice ce vor fi prezente se numara "Opel Eye" (un sistem de camere care recunoaste semnele de circulatie si care avertizeaza soferul) si urmatoarea generatie de iluminare adaptiva. Sub caroserie, Opel Astra va primi cea mai noua platforma GM cu transmisie fata denumita Delta si care mai este folosita pe Chevrolet Cruze si Volt.
Gama de motorizari va fi si ea noua si va include si un turbo de 1,4 litri pe benzina, mult mai eficient. Varianta cu 5 usi a Astra isi va face debutul oficial la Salonul Auto de la Frankfurt ce se va desfasura anul acesta.

Masina de lemn


La noi moare obiceiul rudaritului. Totusi, ucrainienii au timp pentru a face tot felul de lucruri inutile din lemn. Aceasta masina care parca ii apartine lui Harvey Two-faces din filmul Batman, a fost construita intr-un an jumate de un oarecare Vasily Lazarenko. Sub lemn exista un Opel din 1981 care, sincer, cred ca ar fi preferat cimitirul de masini.
Masina are doua fete: partea din dreapta e sedan, iar cea din stanga este decapotabila... iar cand ploua si bate vantul din stanga, devine al doilea sedan dupa Dacia Nova in care iti ploua. Pentru a construi intr-un an si jumatate aceasta porcarie, Vasily a renuntat la slujba si a vandut alte doua masini (normale). Acum, omul declara ca nu regreta pasul facut, dar am banuiala ca avea mai mult succes daca incerca sa faca in tot acest timp linguri de lemn. Ar fi avut si un profit mai bun...

Nissan Qazan

Nissan anunta ca va lansa la Salonul Auto de la Geneva un concept de crossover. Conceptul va prefigura compacta de la Nissan ce va ajunge in showroom-urile Europene in 2010.
Nu cred ca la noi va avea succes! Se numeste Qazan... Atat!!!



Rusii nu se lasa si, dupa ce au stricat un BMW seria 6 si un Cayenne pentru a le transforma in Volga, s-au pus pe treaba pentru a mai crea inca o monstruozitate.
Si cum Rusia este tara tuturor posibilitatilor, masina aceasta nu face exceptie de la regula, desi este vorba de un proiect neincheiat inca. Daca stau sa ma gandesc ca pentru acest proiect a fost "stricat" un Cadillac Escalade EXT, ma intristez... dar tot imi vine sa rad cand vad creatia finala.
Hot-rod-ul "rusky" este un pick-up care se vrea un remake al vechiului camion sovietic GAZ-51. Compania care s-a inhamat la aceasta munca se numeste 'Grande-Garage', iar "baietii" de aici lucreaza fara indoiala pentru un miliardar rus excentric. Eh, si acum... o avea omu hot-rod... dar nu are ZZTOP.

O echipa de motorsport condus` de fondatorul Fourdin Auto Sport, Yves Fourdin, a construit cea mai extrema versiune a Chevrolet Matiz (sau Spark) cum este cunoscut acum la noi).
Aceasta masina de curse omologata are un motor V8 de 7 litri luat de pe un Corvette Z06. Buburuza are acum 505 de cai. Este inspaimantator daca stau sa ma gandesc ca masinuta ajunge de la 0 la 100 km/h in doar 3,7 secunde; e ca si cum as afla ca piticul porno are cilindreea de 25 cm...
top