Precizari suplimentare despre SUV-ul Dacia

Dupa ce am prezentat viitorul SUV Dacia in imagini, revin cu niste precizari venite via Mediafax.
SUV-ul Dacia, al şaselea model din programul Logan, se va numi Duster şi ar putea avea o versiune de şapte locuri, mai lungă cu 20 de centimetri faţă de modelul de bază, denumită Kanjara, potrivit site-ului automobile-magazine.fr.
SUV-ul are la bază platforma tehnică a modelului Nissan Qasqai, potrivit publicaţiei franceze. Nissan Qasqai este disponibil în două versiuni, cu cinci şi, respectiv, şapte locuri.
Site-ul scrie despre despre SUV-ul Dacia într-un articol cu titlul "Dacia Duster+2, fratele mai mare al lui Duster" şi arată că "Duster+2" ar putea fi comercializat sub numele de Kanjara. Maşina ar urma să fie cel mai ieftin SUV cu şapte locuri de pe piaţă, având un preţ de circa 18.000 de euro, potrivit automobile-magazine.fr.
Oficialii Dacia-Renaultnu au dezvăluit detalii despre SUV, al şaselea model din programul Logan, singurul element anunţat oficial fiind perioada lansării, respectiv în prima parte a anului viitor.
Dacia vrea să prezinte modelul SUV la Salonul Auto de la Frankfurt, din luna septembrie, potrivit declaraţiilor preşedintelui Consiliului de Administraţie al Dacia, Jacques Chauvet, citat de cotidianul francez La Tribune la sfârşitul lunii iunie.

===============================

After we presented the future Dacia SUV in images we have some details about it.
Romanian carmaker Dacia’s new SUV, based on the Duster concept showcased in Geneva this year, is reportedly to come with a 20 centimeters longer seven-seat version, dubbed Kanjara, the French magazine L’Automobile said Tuesday.
The SUV, the sixth Dacia model in the Logan program, will be built on Nissan Qasqai’s platform, the paper noted.

At around EUR18,000, Kanjara would be the cheapest SUV on the market.

Dacia, owned by French carmaker Renault, has declined to give too many details on their future SUV, except for the launch period, estimated for the first part of 2010.

Company officials also declined reports on an SUV showcase at the Frankfurt Auto Show in September, and refused to comment on a series of teaser pictures of the new model launched on the internet early June.

Masina-avion


Americanii scot la Garage Sale, cele mai ciudate lucruri ati putea crede... Eh, eBay-ul intrece garage sales-urile de departe.
Raman uimit cand vad ce gen de produse mai inventeaza oamenii si dupa aceea, dupa ce ca sunt complet inutile mai incearca sa si scape de ele.
Un astfel de exemplu este si ciudatenia asta, un Ford Aspire, pe care proprietarul a crezut ca il va face sa zboare, inarmat cu mai multa tehnologie decat Aurel Vlaicu, dar cu mult mai putina inteligenta, omu' s-a apucat sa construiasca niste aripi rabatabile si apoi sa le monteze pe masina. Sunt sigur ca nu a reusit pana acum sa zboare cu masina dar, cine stie, poate cu cantitatea potrivita de dinamita...
Oricum, daca sunteti interesati de oferta aflati ca masina, cu tot cu aripile sale este street legal in Illinois (dar numai "impaturite"); la noi, nu stiu ce ati putea face cu ea.

Face-lift pentru Cee'd


Aceasta este prima fotografie oficială a face-liftului gamei Kia Cee'd. Fotografia a apărut pe internet înaintea premierei oficiale a compactei de la Salonul Auto de la Frankfurt. Aşa cum a fost anticipat, Cee'd are o noua parte frontala inspirată de concepte precum Forte şi KND-5. Operaţiunea "cosmetică" include şi noua grilă ce defineşte brandul coreean alături de noi blocuri optice faţă. Capota şi bara de protecţie faţă sunt şi ele restilizate. Acest face-lift va răspunde dorinţei celor care aşteptau semnalizatoare integrate în oglinzile gamei Kia, iar partea spate va fi "înnoită" cu noi blocuri optice şi, probabil, cu o noua bară de protecţie.

O alta copie chinezeasca


Am ajuns la punctul la care copierea masinilor vestice de catre asa zisii designeri chinezi a devenit cu totul penibila. O astfel de creatie, Tong Jian S11 a fost prezentata mai demult la Salonul Auto din Shanghai. “Sportiva” chinezeasca “imprumuta” mai multe linii stilistice. Imi este imposibil sa nu remarc profilul de Audi R8 si partea spate mai mult decat inpirata de Ferrari.
Tong Jian S11 este anuntata ca o masina sport hibrida care combina niste motoare electrice cu unul pe combustie. Nu exista detalii mai specifice, dar presupun ca vor gasi ei pe undeva un Prius pe care sa il copieze.



Porsche 911 Turbo cu motorul sau de 3,6 litri care produce 480 CP nu reprezinta deloc o masina lenesa, dar, acolo unde este putere, este intotdeauna spatiu pentru si mai multa putere, sau cel putin asa gandesc tunerii de la Sportec. Si e normal sa gandeasca asa, pentru ca asta as crede si eu daca as fi specializat pe Porsche.
Compania elvetiana a prezentat o noua veriune a masinii sale sport, SPR 1, bazata pe 911 Turbo, dar care “impinge” motorul de 3,6 litri (cu sase cilindri in linie) la uimitoarea putere de 858 cai obtinuti la 8.200 rpm. La o greutate de 1.345 kg, ratia putere-greutate este de 637 cai-putere per tona. Potrivit Sportec, SPR1 ajunge in 3 secunde de la 0 la 100 km/h. Supercarul a inregistrat o viteza record de 380 km/h la Nardo, in Italia. Caracteristicile SPR1 include conectori de titaniu, o podea de carbon plata, sistem activ de suspensii si discuri ceramice de franare de tipul celor din F1. Panourile de pe caroserie sunt din carbon si Kevlar. Supersportiva are jante de 20 de inch, din aluminiu o “cusca” de protective precum si tapiserie din piele si alcantara.

Dacia SUV, un design dubios




Membrii Daciaclub.ro au prezentat astazi, in premiera mondiala, primele fotografii-spion cu modelul romanesc necamuflat. Este vorba de trei instantanee surprinse, cel mai probabil, intr-unul dintre atelierele Dacia de la Mioveni.
Conform informatiilor existente pana acum, SUV-ul Dacia se va baza pe platforma de productie a lui Nissan Qashqai, modelul romanesc urmand sa imprumute de la Nissan si know-how-ul in materie de sisteme de tractiune integrala.
Nu se cunoaste inca numele oficial al modelului, denumirile vehiculate pana in acest moment fiind Steppe si Duster.
Modelul pare desprins inca din mintea unui desinger chinez, din punctul meu de vedere aspectul blocurilor optice, precum si "look"-ul general al partii frontale si spate fiind cel putin dubioase...
top