RCZ va fi produs în serie


RCZ nu numai că este cel mai arătos Peugeot din zilele noastre, dar şi captează mai multp atenţie în lumea designului segmentului coupe decât prima generaţie Audi TT.
Şi ca şi cum acest lucru nu ar fi de ajuns, Peugeot oferă clienţilor odată cu acest model posibilitatea de a personalize propriul model cu o gamă de opţionale reuşite ce includ un acoperiş de carbon, arcuiri ale acestuia în diferite culori, numeroase modele de jante de aliaj în diferite nuanţe, locaşuri pentru oglinzi din carbon şi altele.
La lansarea modelului official s-a precizat că RCZ va fi construit de Magna Steyr în Austria într-un spaţiu de producţie specializat pe vehicule exclusive. Vor fi disponibile trei variante de motoare ce ândeplinesc standardele Euro 5. Cel mai puternic propulsor este o unitate de 1,6 litri care produce 200 de cai la 5.000 rpm, legat la o cutie de viteze manuală cu şase viteze.
Utimul motor din gamă (din punct de vedere al puterii) este un turbo diesel cu patru cilindri de 2 litri, cuplat la o cutie manuală cu şase trepte. Acesta va produce 163 de cai şi va face parte din gama dieselurilor cu emisii reduse.




Prezentat pentru prima dată la un eveniment privat la clienţi pe care Bugatii îi consideră "formatori de opinie", 16 C Galibier a constituit una dintre atracţiile Salonului Auto de la Frankfurt. Conceptul este o propunere pentru un sedan luxos care poate intra în producţie în următorii ani.
Conform preşedintelui Bugatti, Dr. Ing. Franz-Josef Paefgen, Galibier este doar unul dintre studiile care sunt luate în considerare pentru viitorul mărcii.
Pentru cei care se întreabă de unde vine acest nume, "Galibier" a fost denumit după unul dintre cele mai dificile pasuri alpine din turul Franţei. Bugatti a mai folosit acest nume pentru o versiune specială a legendarului său model cu patru uşi, Type 57.
În mod surprinzător pentru o eră în care designerii se chinuie să creeze produse care să iasă cât mai mult în evidenţă, Galibier 16 C vine cu un design încâtător şi classic… asta până la cele opt ţevi de eşapament din spate.

SLS la standul Mercedes-Benz





Mercedes-Benz a adus in fata publicului de la Frankfurt cel mai nou supercar al sau, inlocuitorul SLR-ului. Este vorba despre mult asteptatul SLS AMG, o reinterpretare a modelului cu acelasi nume, devenit deja legendar. Alaturi de cei 571 de cai de sub capota SLS-ului, constructorul din Stuttgart a “asezat” un design uimitor chiar si pentru o supermasina.
Mercedes-Benz a mai prezentat si conceptul ecologic Blue Zero E-Cell.
Standul germanilor a facut loc si versiunii de performanta E63 AMG Estate, cel mai puternic break din actuala gama Mercedes-Benz. Si pentru a continua discrepantele, create de sutele de cai putere expusi langa emisiile zero, compania a dezvaluit si Vision S500 Hybrid Plug-in.




Pentru cei care isi doresc un vehicul mai incapator al actualului Focus, Ford a gasit solutiile. Noua generatie C-Max, alaturi de Grand C-Max au fost prezentate la Salonul Auto de la Frankfurt. Ele reprezinta alternativa familista in gama constructorului american. Diferenta dintre cele doua modele este numarul de pasageri pe care ii pot transporta, fie cinci, fie sapte.
La aceasta editie, Ford nu a uitat nici de fratele mai obraznic al gamei Focus, RS, care a putut fi admirat langa un exemplar pregatit pentru Campionatul Mondial de Raliuri.


Opel a dezvaluit noul Astra la cea de-a 63-a editie a Salonului Auto de la Frankfurt alaturi de modelul electric Ampera. Vehiculul din clasa compacta al producatorului din Russelsheim prezinta un design complet nou, care a fost insotit de un interior nou si de o gama noua de motorizari. Numeroase elemente tehnologice si elemente de design au fost preluate direct de la fratele sau mai mare, Insignia.

Vision EfficientDynamics


Conceptul cu look futurist denumit Vision EfficientDynamics a fost centrul atenţiei standului BMW de la Salonul Auto de la Frankfurt. Deşi nu este planificată pentru poroducţie, maşina sport diesel-electrică a fost creeată să prezinte cele mai noi tehnologii ale firmei bavareze în materie de tehnologie hibridă, materiale uşoare şi numeroase alte inovaţii. Conceptul este propusat de un motor turbo diesel de 1,5 litri, cu trei cilindri şi de două motoare electrice ce generează o putere combinată de 356 CP la 800 Nm.
Cei de la BMW spun că Vision EfficientDynamics are un consum de 3,76 litri la 100 de km-h şi poate merge până la 50 de km doar în modul electric. Energia electrică este stocată în acumulatori de tip lithium-ion battery ce pot fi reîncărcate complet în 2 ore şi jumătate de la orice sursa de 220 V.




Un forum auto din Franţa, worldscoop.forumpro.fr, a prezentat de curând trei fotografii cu o machetă care ar înfăţişa un viitor model din gama Dacia, respectiv un monovolum.
Cele trei fotografii prezintă lateralele maşinii şi partea frontală, care seamănă, în partea superioară, cu un automobil marca Dacia , mai exact cu Sandero.

Planurile Dacia-Renault de a produce automobile mai mari decât cele actuale au fost dezvăluite iniţial de directorul de design industrial al Renault, Patrick le Quement. El declara, la sfârşitul lunii mai din 2008, că platforma Logan este flexibilă şi că poate suporta noi modele, cum ar fi un MPV (monovolum, vehicul de familie) sau un sedan mai mare decât actualul Logan.
Intenţiile Renault pentru modele mai mari sub marca Dacia au fost reconfirmate de directorul operaţional al Renault, Patrick Pelata, în prima parte a lunii septembrie din acest an.

"Am spus întotdeauna că vor fi opt sau nouă maşini pe platforma Logan, denumită platforma B0. În prezent avem şase (inclusiv SUV-ul pe care Dacia îl va lansa anul viitor - n.r.), deci cu siguranţă vom avea cel puţin încă două de lansat", a spus Pelata, pe 11 septembrie, într-o întâlnire cu presa.
Cele două maşini vor ataca segmente complet diferite, potrivit oficialului Renault.
Întrebat dacă una dintre ele va fi mai mică decât celelalte modele Dacia, Pelata a răspuns că "mai degrabă mai mare", ceea ce ar da credibilitate fotografiilor cu macheta care par să anunţe un monovolum marca Dacia.

Lexus LF-Ch, a fost piesa de rezistenţă a standului firmei japoneze de la Salonul Auto de la Frankfurt. Acesta este un model concept pentru un nou Lexus de dimensiuni mai mici care va intra în concurenţă directă cu hatchback-uri cu pretenţii de genul Audi A3/Sportback, BMW Seria 1 şi cu Volvo C30. Cum era şi anticipat, vicepreşedintele Lexus Europa, Andy Pfeiffenberger a precizat că: "nu este un studiu de piaţă, ci prefigurarea unui model ce va apărea în viitorul apropiat".
Pe lângă S5 sportback, uimitorul R8 spider, A3-ul de 1,2 litri TSI, A4 3,0 TDi şi futuristul e-Tron, Audi a prezentat la standul său un strălucitor R8 5.2 FSI V10 coupe în finisaje cromate. Aşa... cam în genul maşinilor ce se găsesc în parcările hotelurilor de fiţe din Dubai. Date oficiale despre maşină încă nu există, dar credem că cineva va găsi sursa dew inspiraţie în această maşină pentru a crea ceva asemănător.

Fiat 500 Abarth a atras cu siguranţă atenţia tunerilor europeni. Prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt, Hamann Largo este una dintre cele mai impresionante propuneri de tuning pentru Fiat 500 Abarth, făcând să roşească şi Abarth-ul 695 de 180 de cai cu siglă Ferarri, cu modificările intense aduse motorului turbo de 1,4 litri care produce 265 de cai la 5.630 rpm and 348Nm. Impresionant dacă ţinem cont de faptul că modelul de bază are o putere de doar 135 CP.

Reinvierea lui "Trabi"







Cea mai atrăgătoare apariţie, după mine, de la Salonul Auto de la Frankfurt a fost reapariţia numelui Trabant la preyentarea unui concept electric preyentat de producătorul de machete Herpa.
Trabantul original a fost produs de fosta companie Est-Germană VEB Sachsenring Automobilwerke timp de trei decenii. Peste trei milioane de maşini au fost construite între 1957 şi 1991.
'Noul Trabi' din Frankfurt are o propulsie 100% electrică. Herpa nu a dat publicităţii prea multe detalii oficiale. Cei prezenţi la stand au preciyat doar că maşina are un acoperiş solar pentru a-şi reîncărca bateriile, o autonomie de 250 de km şi o greutate netă de sub o tonă.

Ferrari a prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt succesorul lui F430 alături de specificaţii tehnice detaliate. Ferarri 458 Italia este echipat cu un motor V8 de 4,5 litri cu injecţie directă, care produce 570 de cai la 9.000 rpm şi are un cuplu maxim de 540 Nm la 6.000 rpm. Toată puterea este transmisă prin intermediul unei cutii de viteze F1 cu 7 trepte şi dublu ambreiaj.
Cu o greutate netă de 1.380 kg, 458 Italia are un raport greutate/putere de 2,42 kg, poate ajunge la 100 de km/h în 3,4 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 325 km/h.

Audi e-Tron


Una din atracţiile standului Audi este noul concept e-Tron, un sport coupe de mare performanţă cu un sistem de propulsie strict electric. Maşina arată ca un R8 care a călătorit în viitor. e-Tron foloseşte patru motoare electrice, câte două pe fiecare punte. Ele produc o putere cumulată de 313 CP şi un uimitor cuplu de 4.500 Nm.

Exploatând o tara ce ţine de adrenalină, sporturile de motor şi de Delta Integrale, Fiat a introdus o versiune cu face-lift a Grande Punto la Salonul Auto de la Frankfurt. Această maşină va fi cunoscută ca Punto Evo. Compacta italiană are o parte faţă restilizată cu un design ce aduce mai degrabă a Fiat 500. Modificări se fac simţite şi pe partea spate, maşina fiind acum lungă de 4.060 mm, în timp ce toate celelalte dimenisiuni externe au rămas aceleaşi.



După aproape patru ani de la prezentarea sa ca şi concept la Salonul Auto de la Detroit, ediţia din 2006, Rapide a fost prezentat recent în varianta sa de serie la Salonul Auto de la Frankfurt. Primele livrări ale primului sedan Aston vor începe în 2010
Rapide, a rămas în mare măsură fidel conceptului şi va fi oferit numai cu motorul Aston Martin construit manual, de 6 litri V12, cu o putere de 477 cai şi un cuplu maxim de 600 Nm la 5.000 rpm.

Despre istoria Ford şi a Automobile Craiova SA

Săptămâna trecuta a fost prezentat primul Ford Connect asamblat în România. Dacă aveţi întrebări legate de istoria fabricii de la Craiova sau despre activitatea Ford în ţara noastră puteţi consulta articolul apărut în Curierul Naţional.
top