Top 5 Euro NCAP

Pentru prima dată, Euro NCAP a dat publicităţii topul său cu cele mai sigure maşini pe 2009. Acest clasament este bazat în primul rând pe cele 5 stele obţinute de aceste autoturisme dar şi pe scorul lor general. În vârful listei se află Volkswagen Golf VI, un model care a fost testat de două ori: atât în 2008 cât şi în 2009. Două vehicule hibride respectiv Honda Insight Hybrid şi Toyota Prius, s-au clasat pe locurile imediat următoare demonstrând că eficienţa în ceea ce priveşte consumul de combustibil nu este singura caracteristică atragătoare a lor. Cele mai proaste rezultate la testele de anul trecut le-au înregistrat Suzuki Alto şi Toyota Urban Cruiser, automobile care au primit doar trei stele.

TOP 5:
1. VW Golf VI
2. Honda Insight
3. Toyota Prius
4. Hyundai i20
5. Toyota Avensis
5. Volvo XC60
5. Opel/Vauxhall Astra

Carlsson C25



Cu cât ne apropiem de Salonul Auto de la Geneva din martie, mai mulţi contructori de automobile îşi dezvăluie planurile pentru acest eveniment important. Carlsson, recunoscutul specialist Mercedes-Benz, a anunţat că va prezenta modelul C25, care este descris ca fiind "primul automobil de producţie proprie".
Deşi tunerul nu a precizat pe ce coupe este bazat C25, judecând după schiţe şi după motorul de 6 litri bi-turbo V12, se pare că este Mercedes-Benz SL 65 AMG.
Părerea mea este că dacă va arăta exact aşa va fi mult mai apetisant decât SLS.
Fără îndoială C25 va avea personalitatea lui proprie, în ciuda faptului că întregul tren de rulare provine de la Mercedes-Benz. Propulsorul va produce 753 cai şi un cuplu maxim de 1.320 Nm la 3.750 rpm.
Cu atâta putere nu este de mirare că cei de la Carlsson anunţă următoarele performanţe: 0-100 km/h (în doar 3.7 secunde) şi o viteză maximă de 353 km/h.
Supercar-ul va fi street-legal şi va fi dotat cu ESP, ABS, sistem de airbag-uri, o suspensie C-Tronic SUSPENSION inteligentă.
Jantele de aliaj au dimensiunea de 20 de inc, iar sistemele de frânare sunt unele de performanţă.
Carlsson va produce 25 de exemplare livrând câte unul singur în fiecare ţară în care este prezent. Mai multe detalii şi preţul vor fi anunţate la salon.
Dacia este marca auto cu cea mai mare acoperire media in 2009, conform unei analize realizate de Mediafax Monitorizare <www.monitorizare.mediafax.biz>, liderul pietei de monitorizare de presa din Romania.
Analiza Mediafax Monitorizare evalueaza cantitativ acoperirea media pe care au avut-o principalele marci auto, pe baza numarului de mentiuni inregistrate in presa scrisa centrala, la radio si televiziune.
Top 10 al marcilor auto din punctul de vedere al acoperirii media:
1. Dacia
2. Renault
3. Ford
4. Volkswagen
5. BMW
6. Mercedes
7. Audi
8. Opel
9. Toyota
10. Ferrari

Şi Toyota pregăteşte un Logan


Când aud acum de noi planuri ale producătorilor de a lansa o maşina compactă low cost mă gândesc imediat la o nouă variantă de Dacia Logan dar cu altă siglă. Loganul tinde să se transforme pentru piaţa auto într-un fel de iPhone (adică o formă pe care totţi încearcă să o urmeze pentru a găsi succesul). Cei de la Toyota şi-au anunţat şi ei planurile pentru un model low cost, m'am aşteptat la un Logan japonez şi nu mi-am înşelat aşteptările.
Noul concept Etios care a fost dezvăluit la showul auto de la New Delhi arată exact ca Logan-ul nostru.
Tot din această gamă va face parte şi un hatchback în 5 uşi.

Producătorul auto francez, Peugeot a prezentat de curând un model destinat pieţei chinezeşti, denumit 408. În ciuda numelui său, 408 nu este un succesor al europeanului 407 ci doar o versiune sedan, cu ampatament lung a gamei 308. Maşina este rezultatul unui joint venture între PSA Peugeot Citroen şi grupul chinez DFM.
408-ul chinezesc are o lungime de 4,68 metri, o lăţime de 1,81 metri şi un ampatament de 2,71 metri, ceea ce însemnă că se apropie de dimensiunile lui 407 (4,69m, 1,81m şi, respectiv 2,72m).
La lansare modelul va fi disponibil cu două motoare: de 1.6 litri şi 2.0 litri pe benzină ce produc 106 şi 147 de cai.

Finish pentru Dakar


Raliul Dakar s-a încheiat, puteţi vedea o galerie impresionantă de poze aici



Prezentat pentru prima dată publicului larg la Salonul Auto de la Frankfurt, noul Golf R va fi dotat cu un motor turbo de 2 litri şi 270 de cai. Transmisia este integrală şi permanentă pentru cea mai puternică variantă de producţie a Golf.
Cel mai "tare" Golf ajunge la 100 de km/h în doar 5,7 secunde şi în doar 5,5 în cayul cutiei automate seconds DSG. Viteza este limitată electronic la 250 km/h.

Cred că o sa visez urât în noaptea asta, dar nu din cauza frigului, ci din cauza faptului că am primit noile poze oficiale ale gamelor de utilitare Renault Master, respectiv Opel Movano.
Cele doua game sunt contruite pe baza unui joint-venture cu vechime şi arată ca de parca designerul celui mai recent Batmobil (acela din seria cu Christian Bale) s-a angajat să participe la acest proiect. Despre partea practică, numai de bine, cele două arătări cară mai mult şi mai bine. Doamne-ajută să nu fac vreun atac de cord când o sa văd botul ala în retrovizoare...

Lorinser Mercedes-Benz E-Class




E o combinaţie să iei noul Mercedes-Benz E-Class coupe şi să îl faci să arăte ca un Acura.
Asta a făcut, probabil involuntar, faimosul tuner Lorinser, care a realizat o grilă asemănătoare celor de la modelele de lux ale producătorului Honda. Această piesă face parte din cel mai recent pachet de tuning pentru coupe-ul german.
Lăsând laoparte asemănarea cu Acura, schimbările aduse includ o nouă bară de protecţie faţă cu lumini de poziţie de tip LED, praguri noi, eletron, şi o bară spate cu deflector şi sistem de evacuare cu patru ţevi.
Acura beak aside, body changes include a redesigned front bumper with integrated LED daytime running lights, new side skirts, a trunk lid spoiler, a rear bumper with a diffuser and a four pipe exhaust system.
Jantele de aliaj sunt disponibile în mai multe modele până la dimensiunea de 20 de inch. Suspensia este mai coborâtă cu 30 de mm.
Pentru interior, Lorinser oferă pedale de aluminiu, un bord reviziut şi multiple alte îmbunătăţiri. În prezent se lucrează la pachetele de performanţe şi nu a fost menţionată nici o cifră.

Lotus Evora CUP


După ce a lansat noua sportivă Evora, Lotus şi-a îndreptat atenţia spre dezvoltarea unei versiuni de competiţie ce poate fi eligibilă pentru curse în categoria FIA GT4 şi pentru constitui bază pentru o serie ce va fi denumită Evora Cup.
Arătând absolut superb în culorile verde Epsom Green şi galben Solar, maşina de curse Evora Cup are montată o versiune modificată a motorului 3.5 l V6 provenit de la Toyota. Spun asta pentru deoarece capacitatea cilindrică a motorului a crescut la 4 litri, obţinându-se astfel performanţe "rotunde": 400 de CP şi cuplu maxim de 400Nm.
Transmisia este asigurată de o cutie Cima cu şase rapoarte, secvenţială cu schimbător de tip paddle şi special concepută pentru motorsport.
Printre modificări se mai numără amortizoare sport și etriere cu 6 pistoane. Printre Lipsesc partea electric, extinctorul și controlul tracțiunii.
Lotus precizează că a reușit să reducă greutatea mașinii la 1.200 kg (sau cu 200 kg mai puțin decât varianta de serie).
Evora a primit un kit aerodynamic de la Dallara ce include numeroase părți realizate din firbă de carbon ce îmbunătățesc răcirea și reduc forța de portanță ce afectează rulajul părții spate.

MINI Countryman


Cu durere în suflet va anunţ că va apărea pe piaţă primul SUV din istoria MINI. Countryman va fi prezentat oficial la Salonul Auto de la Geneva şi va apărea pe piaţa Europeană în toamna aceasta.
Noul MINI se va deosebi de restul gamei prin nose-job-ul efectuat de designeri. Clienţii vor putea alege între trei motoare pe benzină şi două diesel ce pornesc de la cel de 90 de cai din One D până la propulsorul 1,6 l cu patru cilindri şi putere de 184 CP regăsit şi e Cooper S.
Toate maşinile vor fi echipate cu cele mai noi sisteme Brake Energy Regeneration şi Auto Start Stop provenite de la BMW.
MINI a spus că vor fi disponibile atât o cutie manuală cât şi una automată, ambele cu 6 rapoarte.
Opţional Cooper S şi Cooper D vor fi echipate cu sistemul permanent de tractiune integrală MINI ALL4.

BMW Z4 sDrive35



Aşa cum era de aşteptat, BMW a prezentat noul BMW Z4 sDrive35 la ediţia din acest an a NAIAS. Fanii modelului Z4 vor fi încântaţi de noul motor de 3.0 litri twin-turbo care poate propulsa maşina la 100 km/h în 4.8 seconds.
Şoferul poate profita din plin de cei 306 cai şi de cuplul mărit al motorului. Inginerii producătorului din Bavaria au conceput pentru Z4 o transmisie cu 7 rapoarte şi dublu ambreiaj. Noul model are o viteză limitată electronic la 250 km/h.
Din echiparea standard a maşinii face parte pachetul sport M. BMW Z4 sDrive35 va fi comercializat începând cu această primăvară în SUA şi Europa.



Audi a prezentat la Detroit pentru prima dată publicului larg, noua variantă a sedanului său de lux, A8.
"Uşorul "A8 are ca primi competitori Seria 7 de la BMW precum pentru S-Classe de la Mercedes-Benz, în timp ce Lexus LS şi Jaguar XJ sunt percepuţi ca rivali secundari.
Printre noile tehnologii se numără sistemul MMI, regenerarea energiei de frânare şi cel mai recent sistem quattro.
Oferta de motoare este largă. Clienţii pot alege de la un 3 litri TDI de 250 de cai până la un V8 de 4,2 litri pe benzină ce are 373 de cai.



Primele zile ale Salonului Auto de la Tokyo i-au prins pe cei de la cu planuri mari şi o mare serie de maşini modificate sub brandul "G Sports" ce va apărea pe piaţa japoneză în vara aceasta. Aceste variante speciale vor fi dezvoltate în cooperare cu partenerul GAZOO.
Cea mai bună metodă de a atrage vizitatorii la stand a fost prezentarea unei versiuni modificate a conceptului FT-86G ce prefigurează viitorului compact coupe Toyota cu transmisie spate.
Conceptul FT-86 G-Sports are o gamă mai largă de upgradeuri, dar poate cea mai spectaculoasă este turbina montată pe motorul boxer de 2 litri şi patru cilindri provenit de la Subaru.
Nici Toyota sau Gazoo nu au dat detalii asupra performanţelor. Intresante sunt aerokitul, jantele de 19 inch şi imensul eleron montat pe spate.

2009 a fost anul maşinilor ieftine

Dacia şi alte mărci ieftine au avut un an bun în Europa, reuşind creşteri importante, de aproape 30%, ale înmatriculărilor de autoturisme noi, în timp ce giganţii automobilului de lux, BMW, Mercedes şi Lexus, au marcat scăderi care depăşesc puternic contracţia pieţei.

Fenomenul de rearanjare a mărcilor preferate a fost determinat în 2009 de numeroşi factori, de la criza financiară care a blocat creditul la recesiunea care a determinat guvernele ţărilor europene să deruleze programe generoase de reînnoire a parcului auto, subvenţionând din bani publici achiziţiile de maşini noi.
Clienţii s-au orientat astfel către modelele care au beneficiat de cele mai convenabile reduceri de preţ şi care au reuşit totodată să convingă printr-un consum redus şi, în general, prin costuri mai mici de întreţinere.
Dintre mărcile comercializate în Europa (UE, Elveţia, Norvegia şi Islanda), Dacia a înregistrat cea mai bună creştere a numărului de înmatriculări de autoturisme noi. Cifra a urcat pentru constructorul român cu 29,2%, la 237.912 unităţi. Singura marcă concurentă care a reuşit să se apropie în top este ocupanta locului doi, Hyundai, cu un avans de 26,6%, însă la o cotă de piaţă uşor mai ridicată, de peste 340.000 de maşini.
Dacia, aflată în porfotoliul Renault, a reuşit totodată dublarea înmatriculărilor pe pieţele vest-europene, la aproape 190.000 de maşini, eclipsând avansul de 32,3% marcat de aceeaşi ocupantă a poziţiei a doua.
Restul companiilor, chiar şi cele care produc autoturisme ieftine sau percepute drept ieftine, nu au reuşit să depăşească pragul de creştere de 10% în Europa, în timp ce piaţa europeană în ansamblu s-a contractat cu 1,6%, la 14,48 milioane de automobile, se arată într-un comunicat prezentat vineri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Prin contrast, mărcile de lux BMW, Mercedes şi Lexus au avut scăderi de 15,4%, 13,8% şi, respectiv, 27,5%.
Clasamentul pe grupuri auto s-a modificat semnificativ faţă de anul trecut. Volkswagen a rămas liderul incontestabil al pieţei auto europene, mărcile Volkswagen, Audi, Seat şi Skoda însumând în Europa peste trei milioane de maşini înmatriculate, în urcare cu 0,7% faţă de 2008.
PSA Peugeot Citroen şi Ford au rămas pe locurile doi, respectiv trei, însă pe patru a urcat Renault, devansând grupul american GM datorită creşterii Dacia, din moment ce marca franceză omonimă grupului a avut o scădere de 0,4%. Vânzările GM au fost afectate sever însă şi de lovitura de imagine încasată de grup după falimentul şi restructurarea finanţată de guvernul american cu zeci de miliarde de dolari.
Renault a urcat astfel cu un loc în clasamentul constructorilor, iar GM a coborât cu o poziţie.
Fiat a rămas pe poziţii, pe locul 6, dar maşinile relativ ieftine ale mărcii Toyota au propulsat grupul japonez pe locul 7 în Europa, de pe 9 în 2008.
Toyota a devansat BMW şi Daimler, care au căzut în urma constructorului nipon după înmatriculările din 2009, din cauza reticenţei consumatorilor faţă de produsele de lux.

Magic Kamikaze



Din ciclul, dacă va plac vitrinele şi ricşele dar nu v-aţi gândit să le combinaţi, face parte şi acest vehicul. Tata Magic, noua (îmi e greu să îi spun aşa) maşină a fost lansată în India. Mini-vanul este destinat celor care până acum se bazau pe transportul pe trei roţi (cine a fost în India ştie despre ce vorbesc). Maşina este.... magică, că doar nu era Nano să rămână singur.
Le urăm multă baftă curajoşilor indieni care vor urca în ea.
Lancia Delta va fi comercializată în SUA sub brandul recent achiziţionat de Fiat. Lansarea produsului nu a fost făcută, dar modelul a putut fi observat la stand. Dubioasă politică de marketing şi PR...

Viitorul Focus



A treia generație a Ford Focus a fost prezentată astăzi la Salonul Auto de la Detroit..
Noile Focusuri vor fi lansate în America de Nord și Europa în anul 2011, dar oficialii Ford sunt încântați de acest produs, Alan Mullaly, boss-ul Ford descriindu-l ca “cel mai important produs al companiei din ultimii 25 de ani”.
Un alt semn că Focus, în varianta sa de hatch European a câștigat teren pe teren American este și această lansare la Detroit. După ce precedentele versiuni au fost diferențiate în funcție de piață, avem în față un model global în adevăratulm sens al cuvântului. Suspensiile noului model au fost reproiectate, iar gama de motoare va fi foarte cuprinzătoare. Cea mai interesantă variant fiind un EcoBoost de 1,6 litri, turbo pe benzină, care va produce mai multă putere decât actualul 2,0 l.
Designul se pare că va fi cel mai discutat, reprezentând un mix kinetic între liniile Mondeo și Fiesta. Pentru mine, personal partea spate se prezintă surprinzătoare.

Viitorul Cayenne spionat




Porsche este în faza finală de dezvoltare a celei de-a doua generații a SUV-ului Cayenne. Cele mai noi spy-shots ale viitorului Cayenne arată că acesta va arata mai bine decât actuala variantă. Proporțiile sunt mult mai dinamice, iar linia acoperișului mai acoborâtă.
Viitorul Cayenne va fi contruit pe o variantă modificată a platformei de Panamera, platformă pe care va fi construită și cea de-a doua variantă a VW Touareg.
Zvonuri din Germania susțin că viitorul SUV Porsche va avea o greutate mai mică cu 200 kg ceea ce va avea influențe bune asupra manevrabilității și performanțelor.
Motoarele cu injecție directă vor proveni de la Panamera. Un V6 pe benzină de 300 de cai va servi ca entry-level, în timp ce variantele de vârf vor fi reprezentate de un V8 de 4,8 litri ce va livra 400 CP în versiunea aspirată și 500 CP în cea Turbo. Gama va fi completată de un V6 diesel și un V6 hibrid.



Opel a prezentat de curând noua Meriva. Acesta va fi primul model Opel ce va avea tehnologia FlexDoor prezentată în 2008 pe conceptul cu același nume.
Cu ocazia lansării producătorul german a ținut să precizeze că ușile din partea spate a Meriva, spre deosebire de cele de la Mazda RX-8 Rolls Royce Ghost, se deschid independent.
Designul exterior a lui Meriva este apropiat atât cu cel al conceptului și prezintă tușe stilistice asemănătoare cu ale Insigniei și Astrei.
Platforma acestei a doua generații a MPV-ului are ampatament și encartamente mai mari ceea ce promite o manevrabilitate mai bună.
Grupurile propulsoare pregătite pentru această gamă, șase la număr, cuprind motoare diesel turbo și pe benzină cu puteri cuprinse între 75 și 140 CP.
top