Noul Hyundai Sonata

La doar câteva zile după ce a prezentat noul sedan Accent în Beijing, Hyundai a prezentat noua generație a Elantra - o mașină care este denumită și Avantre pe piața din Coreea.

Cu un look mult mai sportiv decât al predecesorului său, noua Elantra continuă filosofia de design a producătorului coreean într-un pachet pe care mulți producători de acum îl numesc coupe în patru uși.
Nu există încă fotografii ale interiorului Elantra, dar bănuim că a fost influențat de cel al mai "surorii mai mari", Sonata.
Hyundai a păstrat multe din detaliile mecanice pentru sine, dar pe piața coreeană, Elantra / Avante va fi oferit cu tracțiune față și cu un motor de 1,6 litri Gamma Gasoline Direct Injection (GDI) și cu o transmisie cu 6 rapoarte. Unitatea produce 140 de cai și 166 Nm.
Inovațiile tehnice includ faruri de tip HID (High Intensity Discharge), blocuri optice spate LED, scaune încălzite și pentru partea spate și un diplay TFT LCD în consola centrală.
Noul model va fi comercializat în Europa din anul 2011.

Hamman tunează Z4

Hamann, creatorul unora dintre cele mai excentrice BMW-uri, va prezenta un kit de tuning pentru E89 Z4.


Hamann Z4 este mai coborât și are mai multe elemente obișnuite la un tuning de mare clasă: o noua bară de protecție față cu LED-uri integrate, praguri, eleron și deflector spate.
Cu sistemul de evacuare sport Hamann și tuning electronic ce duce puterea motorului la 360 de cai, mașina este limitată la 285 km/h. Cuplul maxim ajunge la 540 Nm.
Jantele de pe modelul de prezentare sunt denumite Edition Race Matte Black și costă 7.640 de euro cu tot cu anvelope.
În interior, Hamann a pus un nou schimbător de viteze și noi preșuri pentru podea.

Fiat revine cu Uno


Producătorul italian Fiat a decis să refacă superminiul Uno. Modelul își va găsi locul în portofoliul producătorului torinez între Panda și Grande Punto.


Un model plin de succes, Uno a fost prezentat în 1983 a înlocuitor pentru învechitul Fiat 127. Cu un design semnat de Giorgetto Giugiaro, originalul Uno a rămas în producție până în 1995, primind totuși un facelift în 1989.
Sccesorul său spiritual, care seamănă cu un Panda mai mare va fi produs în Brazilia.
Va fi oferită inițial în două variante, hatchbackul cu cinci uși și un crossover denumit Uno Way.
Sursele susțin că noul Uno își va face intrarea și pe piața din Europa, Rusia și pe celelalte piețe internaționale mai mari, dar Fiat nu a dat încă foarte multe detalii.

Mult lăudatul Alfa Romeo TZ3 Corsa, dezvoltat împreună cu Zagato a fost prezentat în sfârșit la evenimentul Villa D'Este Concours.

Așa cum au subliniat cei de la Zagato, mașina nu este numai un exercițiu de design ci un vehicul sportiv special ce a fost comandat de colecționarul german Martin Kapp ce mai deține, printre alte Alfa Romeo, un SZ coda tonda și SZ coda tronca, TZ, TZ2, Junior Z și S.Z.
Inspirată de predecesoarele sale din 1960 predecessors, the original Alfa TZ and TZ2, TZ3 Corsa este bazată pe un șasiu tubular din fibră de carbon și are o carsoerie ușoară din aluminiu.
Inima acestei minunății este un motor V8 de 4 litri de la Alfa 8c Competizione ce dezvoltă 420 de cai putere. Conform Zagato, mașina poate ajunge la 100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde. Viteza maximă este de peste 300 km/h.

Noul Accent vine în Europa în 2011


Hyundai a prezentat la Salonul Auto de la Beijing, în premieră mondială, noul său sedan de dimensiuni mici, denumit Verna. Mașina este cunoscută pe piețele din Europa sunb numele Accent.

În mod total nesuprinzător, noul Accent arată ca o Sonata intrată la apă.
Dimensiunile sunt 4.340 mm lungime, 1.700 mm lățime, 1.460 mm înălțime, și are un ampatament de 2.570 mm. Hyundai pretinde că vine cu cele mai bune dimensiuni interioare din clasa sa.
Verna este oferit pe piața chinezească cu două motoare pe benzină. Propulsorul de 1,4 litri cu patru cilindri în linie produce 106 CP și poate fi cuplat la o transmisie manuală cu cinci viteze, sau la o cutie automată cu patru viteze.
Motorul cu capacitate mai mare, cel de 1,6 litri, dezvoltă 121 CP și va fi oferit doar cu transmisia automată cu patru rapoarte.
Hyundai a anunțat că va înlocui gama Accent din Europa la începutul lui 2011.

Mecedes-Benz Shooting BreakConcept


Mercedes prezintă prin intermediul unui break cele mai noi indicii despre cum va arăta viitorul CLS. Shooting BreakConcept este mult mai aproape de varianta de producție a acestei sportive decât FASCINATION.

În primul rând, motorul pus pe concept este un V6 de 3,5 litri care dezvoltă 306 cai. Este cunoscut faptul că Mercedes-Benz va dezvolta o nouă generație de propulsoare în V pentru viitoarele game de model.
Din punct de vedere al designului, mașina a preluat botul SLS și va avea, în premieră mondială, faruri full LED cu sistem de iluminare inteligent, cu cinci moduri de iluminare.
Interiorul cu inserții ce imită stejarul este ok, dacă îți place și interioul Panamerei, iar podeaua cu covorașe Maybach arată că Mercedes-Benz se îndreaptă în direcția bună.
Compartimentul este despărțit de o consolă centrală atractivă ce accentueză layout-ul pentru 4 pasageri.
Vestea bună constă în faptul că, dacă se constată interes va exista și o variantă în 5 uși denumită CLS Wagon.

Viitorul CLS va concura puternic BMW seria 5- GT. În ceea ce privește actualul concept, sincer cred că în acest tip de vehicul ar trebui să evolueze R-Class.

Racerele Scirocco CNG sunt gata de cursă

Volkswagen va participa la ediția din acest an a cursei de 24 de ore de la Nürburgring ce se va desfășura în weekendul 12-16 Mai cu trei Scirocco GT24-CNG alimentate cu gaz natural.

Coupe-urile Scirocco GT24-CNG sunt echipate cu același motor TSI de 2 litri, dar modificat pentru a se alimenta cu gaz natural. Câteva modificări minore au făcut puterea să crească de la 325 la 330 CP.
Celelalte modificări aduse racerelor Scirocco includ un sistem de frânare mai mare destinat reducerii intervalelor de întreținere și integrarea a două noi proiectoare în bara de protecție față, pentru a îmbunătăți vizibilitatea pe timpul nopții.
De asemenea, una din cele trei racere au un nou diferențial activ electro-hidraulic în locul sistemului convențional aflat pe celelalte două.
Volkswagen a spus că în timpul curselor de pregătire, unul dintre șoferi, Nicki Thim, a obținut un record de pista pentru un vehicul cu tracțiune față obținând 8 m 47.337 sec.

SLS AMG a fost lansat în România

Bucureşti – Mercedes-Benz România a lansat oficial pe piaţa autohtonă noul model SLS AMG, un supercar, ce întruchipează un amestec desăvârşit al fascinaţiei auto şi tehnologiei de vârf. Amfitrioana a lansării a fost Mihaela Rădulescu (promitem să revenim cu imagini de la lansare).

Prin intermediul noului SLS AMG, Mercedes-Benz a dezvăluit ceea ce urmează să devină legendă - un clasic al zilei de mâine.
Stilul, eleganţa şi dinamica superioară reprezintă caracteristicile îmbinate de noul automobil care îndeplineşte pe deplin toate aşteptările siglei Mercedes, prin aspectul practic şi siguranţa optimă. În esenţă, noul 'Gullwing' oferă sinteza ideală a inovaţiilor dezvoltate de Mercedes-Benz şi AMG: fără emblema AMG nu ar fi una dintre cele mai competitive maşini sport iar fără sigla Mercedes-Benz nu ar da expresie tradiţiei acestui brand.
,,Prin intermediul noului model, Mercedes-Benz SLS AMG, toţi cei care şi-au manifestat pasiunea pentru automobilele cu adevărat uimitoare, au posibilitatea să descopere o legendă care le va aprinde cu siguranţă imaginaţia. Mercedes-Benz a răspuns întotdeauna la întrebarea „Cum arată maşinile viitorului?”, iar acum, în 2010, tradiţia întâlneşte inovaţia, pentru a prezenta un model care se încadrează perfect în noua eră a automobilelor. Fascinaţia este cea care dă naştere pasiunilor, iar acestea, la rândul lor, trebuie întreţinute. Mercedes-Benz SLS AMG confirmă acest lucru, reprezentând o apariţie remarcabilă pe piaţa automobilelor premium,” a precizat Michael Grewe, CEO şi Preşedinte al Mercedes-Benz România.
Noul model de la Mercedes-Benz şi AMG reprezintă o propunere ispititoare cu pachetul său tehnologic fără rival: caroseria din aluminiu, cu uşi gullwing, motor AMG 6,3-litri V8, amplasat central cǎtre puntea faţǎ, care dezvoltă o putere de vârf de 420 kW/ 571 CP, cuplu de 650 Nm şi lubrifiere cu carter sec, transmisie cu ambreiaj dublu, cu şapte trepte de viteză în configuraţie transaxială, suspensie sport cu braţe de suspensie duble din aluminiu şi o greutate a automobilului de 1620 kilograme, în baza standardului DIN – această combinaţie superlativă garantează cea mai bună dinamică de conducere. Distribuţia ideală a greutăţii faţă/spate 47/53 % şi centrul de greutate coborât al autovehiculului reprezintă o dovadă a conceptului fără compromisuri de automobil sport. SLS AMG accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde, înainte de a ajunge la viteza de vârf de 317 km/h (limitată electronic).
Volvo şi partenerul său în motorsport, Polestar vor începe noul sezon în Campionatul Suedez de Turisme (STCC) pe 24 aprilie la Jyllandsringen în Denmark cu o versiune updatată propulsată cu etanol al racerului său bazat pe C30, versiunea cu facelift.

Noua maşină are o partea faţă revizuită, care acum este mai lungă, mai coborâtă şi mai lată. Producătorul suedez afirmă că noul design aduce o mai bună presiune pe partea faţă şi un flux de aer îmbunătăţit în jurul autovehiculului.
"Acesta este cel mai rapid Volvo condus de mine," a spus pilotul echipei Volvo Polestar, Robert Dahlgren.
"Am lucrat foarte mult la faceliftul noului C30, petrecând foarte multe ore în tunelul aerodinamic," a declarat Jan Andersson, Director Tehnic al echipei Volvo Polestar.
Renault a prezentat primele imagini oficiale ale lui Fluence şi Kangoo Express în versiune electrică. Cele două modele sunt deja disponibile pentru pre-comandă în reţeaua Renault din Franţa. Constructorul francez va comercializa primele vehicule electrice la scară largă pe piaţa din Europa în 2011, fiind primul producător care face o asemenea mişcare la nivel european. Deschiderea listelor de precomenzi şi prezentarea primelor imagini oficiale ale acestor două modele demonstrează că francezii de la Renault se vor ţine de cuvânt în ceea ce priveşte promisiunea de la Salonul Auto de la Frankfurt, iar Renault va fi primul constructor cu un model electric de serie disponibil publicului larg din Europa.

Renault Fluence ZE va fi asamblat tot la uzina Bursa din Turcia, iar producţia va debuta în prima jumătate a lui 2011. În comparaţie cu versiunea standard a lui Fluence, modelul are o lungime cu 13 centimetri mai mare.
Motorul acestui model dezvoltă 95 CP la 11.000 rpm şi oferă un cuplu motor de 226 Nm pe toata gama de turaţii, încă de la zero rotaţii pe minut. Autonomia acestui model este de 160 kilometri, iar viteza maximă a fost limitată la 135 km/h. Bateriile acestui model pot fi încărcate în trei moduri: la o priză de curent continuu de 220 volţi, la o priză specială de 400 volţi sau prin sistemul Quickdrop. Încărcarea la o priză standard durează între 6 şi 8 ore, pe când încărcarea de la o priză specială de 400v durează circa 30 minute. Sistemul Quickdrop permite schimbarea bateriilor cu alţi acumulatori încărcaţi, operaţiune care durează doar 3 minute.
Procesul de pre-comandă pentru un Fluence electric sau un Kangoo Express electric le oferă clienţilor Renault de a-şi alege un vehicul electric potrivit nevoilor pe care le au şi de a beneficia de primele exemplare care vor fi distribuite pe piaţă din Europa. Pentru moment, cei de la Renault nu au dezvăluit preţul la care va fi comercializat Fluence ZE sau Kangoo Express ZE.
Renault estimează că vehiculele electrice vor reprezenta circa 10% din numărul total de autovehicule vândute pe piaţa mondială până în 2020. Alianţa Renault-Nissan va investi patru miliarde de euro în programul sau de dezvoltare al vehiculelor cu zero emisii poluante, iar acest program este în mâinile a 2.000 de ingineri - 1.000 de la Renault şi 1.000 de la Nissan, care lucrează deja la perfecţionarea acestor modele. Partenerii de alianţă ai celor de la Renault, japonezii de la Nissan, au prezentat deja vehiculul electric de serie pe care îl vor comercializa în Europa şi în SUA: Nissan Leaf, care va costă circa 33.000 de euro pe piaţă din Europa.

Reclama nemţească pentru Duster



Duster intră pe piaţa germană cu o reclamă interesantă...



Am scris si despre Volvo FMX

MTM R8 GT3-2


Tunerul german specializat pe autoturisme din grupul VW, MTM, a prezentat de curând informaţii despre cea mai nouă abordare a R8-ului de la Audi, GT3-2. Cu o putere de 560 de cai tracţiune spate, un motor 4,2 FSI V8 ce produce un cuplu maxim de 580 Nm, supercarul ajunge la 100 km/h în doar 9 secunde. Viteza maximă 317 km/h (197 mph).
R8 GT3-2 a modoficat suspensia pentru a se adapta noilor parametri de putere dar şi jantelor de 20 de inch. Discurile de frânare au diametrul de 380 mm.
Elementele aerodinamice au fost upgratate prin adăugarea unei bare faţă din fibră de carbon, praguri, şi un mare eleron.

RCZ va participa la Nurburgring


Peugeot a prezentat recent noile sale RCZ-uri de cursă ce vor intra pe grila de start a viitoarei competiții de anduranță de 24 de ore de la Nurburgring pe 15 mai. Compania franceză va participa cu două RCZ, amândouă echipate cu motorul turbo HDi de 2 litri ce produce 200 de cai.





RCZ-urile vor concura în cadrul categoriei D1T pentru autovehicule cu motoare diesel cu capacitate cuprinsă între 1,7 și 2,0 litri.

VATH G55 AMG

Trebuie să recunosc că nemuritorul G încă îmi inspiră sentimente puternice şi se pare că are acelaşi efect asupra multora dintre tunerii profesionişti.
Versiunile AMG sunt şi mai incitante. De data asta o astfel de versiune a fost preparată de Vath, care a viziunea sa despre G55 AMG.
În varianta stock acest G-Class are un motor V8 de 5,5 litri supraalimentat ce are o putere de 500 CP şi un cuplu maxim de 700 Nm. După ce Vath şi-a făcut de cap cu acesta, puterea a ajuns la 680 cai şi cuplul a ajuns la 800 Nm, permiţând Mercedes-ului să atingă o viteză maximă de 265 km/h.
Tunerul german a mai umblat şi la suspensii adăugând noi amortizoare şi coborând garda la sol a maşinii cu 35 mm.
Un nou sistem de frânare sport cu discuri de 390 mm, jante de aliaj de 22 de inch şi anvelopele Yokohama ADV ST cu dimensiunile 295/35R22 încheie seria de îmbunătăţiri de performanţă.
La exterior, Vath a modificat look-ul lui G55 AMG prin adăugarea unui ornament pentru capotă, a unei noi bare de protecţie faţă cu admisii mai mari şi lumini de poziţie de tip LED şi Xenon, un eleron pentru acoperiş şi noi ţevi de eşapament situate în faţa roţilor din spate.
Interiorul a fost reconfigurat cu piele, alcantara şi inserţii de fibră de carbon alătur de un nou volan sport şi panou de intrumente reviziuit.

Varianta racer pentru Rapide


Aston Martin a prezentat de curând varianta sport a noului său sedan sportiv Rapide care va pariticipa în cursa de 24 de ore de la Nürburgring din 15-16 Mai 2010.



Rapide va aparţine unei echipe de ingineri de la sediul central din Gaydon, din Warwickshire. Rapide nu va fi singurul Aston de pe pistă, alăturându-se unui Vantage V12.
Dodge se pregăteşte să încheie producţia actualului Viper cu mult fast, echipa sa de ingineri şi designeri pregătind o versiune foarte limitată. Fanii brandului american se vor putea bucura de ultimele 50 de supercaruri în versiunea Final Edition, aşteptată în showroom-uri în această vară.

Disponibil cu toate cele trei variante de caroserie ale modelului, coupe, roadster şi ACR, pachetul Final Edition vine cu o vopsea specială, un gri Graphite Clear Coat, completat de o dungă neagră cu contur rosu pe capotă. La toate acestea se adaugă emblemele care atestă exclusivitatea versiunii şi o placuţă cu numărul exemplarului.
Aspectul exclusivist capată un aer mai personal mulţumită jantelor de culoarea antracitului, cu cinci şi şase spiţe, care ascund etriere de culoare roşie. În interior, pachetul Final Edition vine cu o tapiserie din piele neagră, cusută cu aţă roşie, asemeni ornamentelor regasite la nivelul instrumentarului de bord.
Sub capotă, clientii vor primi acelaşi propulsor de 8.4 litri, capabil să dezvolte 600 de cai putere şi să promită performanţe demne de invidiat. Dintre cele 50 de ultime exemplare Viper, 20 vor fi coupe, 18 vor fi roadster şi 12 ACR.

Audi a prezentat primele imagini ale conceptului pe care constructorul din Ingolstadt îl va alinia la startul cursei de 24 de ore de la Le Mans din acest an. Principalul rival al lui Peugeot 908 HDI, câştigătorul de anul trecut, se numeşte R15+ TDI şi vine cu un design inovativ care iese din tiparele clasice ale celebrei curse franceze de anduranţă.
Primul eveniment în care noul Audi R15+ TDI îşi va face debutul este cursa de 8 ore de la Le Castellet (11 aprilie), Audi Sport Team Joest urmând să îşi "incalzeasca" maşina pentru proba supremă: Cursa de 24 de ore de la Le Mans, care va avea loc în 12-13 iunie. Până atunci, prototipul Audi va putea fi văzut la lucru şi pe circuitul belgian Spa-Francorschamps, unde germanii vor testa maşina pe cei 1000 de kilometri ai cursei anuale care are loc traditional în Flandra.

Varianta racer pentru S60

Noul sedan S60 abia a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva în martie,
dar Volvo a prezentat deja o versiune de curse care va concura în sezonul
2010 al Seriei Belgiene de Turisme (BTCS).
Noul racer S60 a fost dezvoltat pe plan local de echipa belgiană Volvo S60 în concordanță cu reglementările BTCS Silhouette S1. Toate mașinile care participă la curse trebuie să aibă un șasiu tubular și elemente aerodinamice.

Propunerea Volvo include un motor V6 de 3,5 litri montat median. Puterea totală a acestuia este 410 CP și are un cuplu maxim de 412 Nm atins la 5.500 rpm. O transmisie secvențială cu șase rapoarte trimite puterea către puntea spate.
Prima cursă demonstrativă a modelului a avut loc pe 1 aprilie pe pista belgiană Zolder.
top