Divizia M de la BMW a prezentat prima imagine a celei mai puternice şi uşoare versiuni M3. Aşteptată să debuteze în 2010, versiunea a fost botezată GTS. Deşi este construit cu precădere pentru circuit, noul BMW M3 GTS poate fi omologat şi pentru şosea, BMW punând la dispoziţia celor interesaţi întregul suport pentru realizarea schimbărilor necesare în acest sens. Noul M3 GTS se diferenţiază de celelalte versiuni clasice standard ale gamei prin nişte elemente estetice care dezvăluie încă din start faptul că noua versiune supersport are la bază un model deja radical, 320si, utilizat de bavarezi în cadrul campionatului mondial de turisme (WTCC). Astfel, spre deosebire de M3-ul standard, GTS vine cu un spoiler cu prize de aer imense, cu un splitter frontal şi cu un eleron posterior ajustabil de mărime considerabilă. În plus, grilă clasică BMW este finisată într-o nuanţa închisă. Printre celelalte modificări se numără apariţia unui plafon din fibră de carbon şi renunţarea la materialul care asigură în mod normal izolarea fonică a habitaclului, scopul fiind acela de a coborî cât mai mult posibil masa proprie a modelului. Habitaclul este mai degrabă spartan decât clasic, cu fibră de carbon şi câteva inserţii de piele Alcantara înlocuind toate elementele clasice ale modelului german. Per total, germanii au scăzut masa M3-ului cu 155 de kilograme, o diferenţă foarte mare între două versiuni ale aceluiaşi model, mai ales având în vedere că M3-ul clasic este Sub capotă, M3 GTS dispune de o versiune revizuită a unităţii V8 de 4.0 litri de pe clasicul M3. În cazul lui M3 GTS, capcaitatea cilindrică urcă însă până la 4.4 litri datorită modificării alezajului. Deşi BMW nu a publicat date exacte legate de puterea pe care o dezvoltă noul motor, primele indicii arată că vorbim de 30 de căi în plus faţă de versiunea clasică M3. Acest lucru înseamnă că M3 GTS va dispune de circa 450 de căi putere, cifră care induce un raport putere/masă de top: 300 CP/tonă. La nivel tehnic, divizia M a schimbat atât suspensiile, care şi-au modificat întreagă geometrie, cât şi sistemul de frânare şi transmisia. Acesta din urmă este de tip Drivelogic, este semnată Getrag şi şi-a modificat rapoartele în comparaţie cu versiunea de bază M3 pentru că timpul de schimbare a vitezelor să fie redus la minimum.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu