Constructorii de automobile şi componente s-au reunit, joi, la salonul auto de la Paris, pentru a pregăti ieşirea din criză cu zeci de modele noi, vedetele fiind vehiculele electrice şi hibride.La expoziţie sunt aşteptate peste 300 de mărci din 20 de ţări, care vor prezenta modele strălucitoare, precum decapotabila Ferrari SA Aperta, limitată la 80 de exemplare, sau automobile Citroen şi Renault, realizate în colaborare cu companiile de modă Lacoste şi Miss Sixty.
Mercedes va prezenta noua generaţie de automobile coupe cu patru uşi CLS, Ford noul Focus ST (care va fi lansat în 2012). Peugeot va prezenta modelul 508, succesorul automobilului 407, iar Citroen noul C4.
Înăsprirea regulilor privind emisiile poluante şi incertitudinile legate de preţul petrolului exercită presiuni permanente asupra industriei de automobile.
Constructorii continuă din acest motiv să investească masiv în tehnologii noi, pentru reducerea consumului de carburanţi şi a emisiilor de dioxid de carbon, iar vehiculele electrice au devenit astfel vedetele salonului de la Paris.
Potrivit miliardarului Vincent Bollore, al cărui grup omonim va prezenta modelul electric Blue Car, automobilele electrice vor ajunge rapid să reprezinte 10%-15% din piaţa mondială.
Dieter Zetsche, preşedintele Daimler, estimează că vânzările de maşini electrice vor atinge circa 5% din totalul la nivel mondial în 2020.
Renault îşi completează gama cu berlina Fluence ZE (emisii zero), vehiculul comercial compact Kangoo Express ZE, aşteptat în 2011, şi versiunea aproape finală a conceptului Zoe, urmaşul automobilului Clio.
Peugeot a început comercializarea automobilelor de oraş iOn, iar Citroen a prezentat maşina C-Zero, derivată din Mitsubishi i-Miev.
Citroen expune totodată vehiculul utilitar electric Berlingo.
Nissan vine la Paris cu berlina electrică Leaf et Smart, care va fi disponibilă în 2012.
Producătorul sud-coreean Kia prezintă maşina electrică Pop, surprinzătoare prin forma geamurilor laterale şi a acoperişului cu geam.
Şi Chevrolet s-a prezentat cu patru noi modele, între care şi maşina electrică Volt, pentru consolidarea poziţiei sale în Europa.
"Am trecut de la maşinile electrice în fază de concept la unele care pot fi cumpărate", a subliniat Carlos da Silva, analist la compania IHS Global Insight, pentru care salonul de la Paris este prima expoziţie mondială la care există cinci sau şase vehicule de acest tip.
Concomitent, vehiculele hibride continuă să evolueze spre modele de dimensiuni mai mici, în cazul Toyota şi Honda, în timp ce Peugeot a optat pentru lansarea în 2011 a unui vehicul diesel-electric.
Afectată grav în 2009 de criza economică şi financiară mondială, industria auto mizează totodată şi pe dezvoltarea pieţelor emergente cu creştere explozivă, precum China, pentru a compensa stagnarea şi concurenţa intensă din Europa, unde constructorii anticipează un declin de 7% al vânzărilor în acest an.
Salonul auto de la Paris va fi deschis publicului în perioada 2-17 octombrie.

0 comentarii:

top