Noul CLS, eleganţa sportivă

Noul CLS va avea premiera internaţională la Salonul Auto de la Paris (2-17 octombrie 2010). „Noul CLS se remarcă prin linia unică a design-ului Mercedes-Benz", explică Professor Gorden Wagener, şeful departamentului Design în cadrul Mercedes-Benz. "Totodată acest model este inspirat din tradiţia sportivităţii stilate şi rafinate, o particularitate a coupé-urilor Mercedes-Benz."
Proporţiile rămân la fel de spectaculoase ca şi până acum: capota lungă, geamuri înguste şi geamuri laterale fără rame, plafon dinamic rabatabil. Elementul care atrage atenţia încă de la prima vedere este designul părţii frontale, asemănător cu cel al modelului Mercedes-Benz SLS AMG. Din punct de vedere vizual, grila radiatorului nu este integrată în capotă, lucru care evidenţiază proporţiile uimitoare ale capotei. Grila este dominată de steaua centrală care subliniază asemănarea automobilului cu celelalte coupé-uri ale mărcii şi marchează identitatea de brand. Orificiile de admisie prelungite şi grilele negre contribuie, de asemenea, la aspectul atletic al automobilului.
O altă trăsătură distinctivă sunt farurile full LED, primele din lume care oferă toate funcţiile dinamice de iluminare prin intermediul tehnologiei LED. Această inovaţie se remarcă printr-un design impresionant – pe interior acestea sunt divizate în trei straturi în formă de săgeată de sus în jos: stratul superior conţine un indicator LED sub care se află o lumină laterală puternică pentru faza scurtă. Lumina laterală poate fi observată atunci când faza scurtă este activată, creând astfel un design nocturn inedit şi un look distinctiv. Nivelul inferior al farurilor găzduieşte faza lungă şi funcţiile pentru vizibilitatea pe timp de noapte. Un total de 71 de LED-uri oferă, pe lângă o aparenţă desăvârşită, o vizibilitate notabil îmbunătăţită a drumului, comparativ cu modelele precedente.
Conturul elegant proporţionat, specific modelului CLS, este trăsătura dominantă a noului model. Dinamismul şi forma atletică au fost îmbogăţite prin combinarea unor noi linii şi suprafeţe. Marginea frontală a structurii, de deasupra apărătoarelor, care se întinde către spate nu este doar o trăsătură inedită, ci reprezintă o nouă interpretare a unui element formal de design care duce cu gândul la bogăţia de forme unice regăsite în istoria autovehiculelor sport Mercedes-Benz.
O linie distinctivă şi fermă de deasupra punţii spate, asemănătoare celei de la automobilele sport, evidenţiază caracterul sportiv al noului CLS. Arcurile roţilor par a fi coapsele unei feline pregătite de atac.
Vederea laterală este completată de luminile lămpilor LED din spate, prelungite, care sunt aranjate în forma unui element de legătură cu partea din spate. Forma este conturată de o linie amplă foarte vizibilă din spate şi susţine acoperişul plat. Un insert lat din metal oferă un plus de atractivitate spatelui automobilului.
Interiorul noului CLS se distinge printr-un design modern care combină eleganţa cu detaliile inovatoare şi perfecţiunea manoperei. Unul dintre aspectele interesante este efectul de spaţiu al habitaclului: o linie înaltă care porneşte de la uşa şoferului spre panoul de control până la uşa pasagerului din dreapta. Display-ul central a fost integrat armonios în partea superioară a panoului de control. În acelaşi timp, linia laterală a uşilor înclinată în jos continuă linia dinamică din exterior.
Fiind un simbol, CLS stabileşte noi standarde de echipare a interioarelui oferind o amplă gamă de opţiuni de personalizare. Cinci culori pentru interior, cinci tipuri de design şi trei categorii de piele sunt disponibile clienţilor. Astfel, fiecare CLS este unic şi poate fi configurat în tonuri naturale sau moderne.
Modelul CLS îşi păstrează renumele de simbol şi în ceea ce priveşte design-ul datorită naturii inovatoare a materialelor utilizate. Acestea includ o combinaţie de satin şi finisaje exclusiviste ale suprafeţelor metalice. Alte detalii impresionante sunt ventilatoarele mate pentru aer, de exemplu, care formează cadrul ideal pentru un ceas analog
În spate, părţile husei din piele sunt cusute manual într-un proces care durează câteva ore, după care sunt montate şi capitonate cu spumă de înaltă calitate. Înainte de acest proces, pielea este încălzită pentru micşorare, astfel încât să îşi păstreze forma în cazul expunerii repetate la lumina soarelui.
Această piele PASSION semi-anilină deosebit de fină, de 1,6 mm, îndeplineşte cele mai înalte standarde atât vizual, cât şi tactil. Protejată doar de o pigmentaţie uşoară, structura naturală a porilor rămâne intactă, iar pielea îşi păstrează delicateţea şi căldura. Din moment ce caracteristicile naturale rămân vizibile în mare parte, pielea semi-anilină necesită un proces foarte precis de selecţie manuală.
CLS va avea o varietate de motoare ce includ și recentul V6 de 3,5 litri ce produce 306 CP și V8-ul biturbo de 4,7 litri și 429 CP.
Bineînțeles că va exista și o variantă AMG cu un motor V8 twin turbo de 5,5 litri și cu cel puțin 536 cai. Noul CLS are acum o mulțime de rivali printre care Audi A7 Sportback, Porsche Panamera, Maserati Quattroporte și în viitorul apropiat BMW Gran Coupe.

0 comentarii:

top