Renault scoate maşini bune de pus în priză

Renault a prezentat primele imagini oficiale ale lui Fluence şi Kangoo Express în versiune electrică. Cele două modele sunt deja disponibile pentru pre-comandă în reţeaua Renault din Franţa. Constructorul francez va comercializa primele vehicule electrice la scară largă pe piaţa din Europa în 2011, fiind primul producător care face o asemenea mişcare la nivel european. Deschiderea listelor de precomenzi şi prezentarea primelor imagini oficiale ale acestor două modele demonstrează că francezii de la Renault se vor ţine de cuvânt în ceea ce priveşte promisiunea de la Salonul Auto de la Frankfurt, iar Renault va fi primul constructor cu un model electric de serie disponibil publicului larg din Europa.

Renault Fluence ZE va fi asamblat tot la uzina Bursa din Turcia, iar producţia va debuta în prima jumătate a lui 2011. În comparaţie cu versiunea standard a lui Fluence, modelul are o lungime cu 13 centimetri mai mare.
Motorul acestui model dezvoltă 95 CP la 11.000 rpm şi oferă un cuplu motor de 226 Nm pe toata gama de turaţii, încă de la zero rotaţii pe minut. Autonomia acestui model este de 160 kilometri, iar viteza maximă a fost limitată la 135 km/h. Bateriile acestui model pot fi încărcate în trei moduri: la o priză de curent continuu de 220 volţi, la o priză specială de 400 volţi sau prin sistemul Quickdrop. Încărcarea la o priză standard durează între 6 şi 8 ore, pe când încărcarea de la o priză specială de 400v durează circa 30 minute. Sistemul Quickdrop permite schimbarea bateriilor cu alţi acumulatori încărcaţi, operaţiune care durează doar 3 minute.
Procesul de pre-comandă pentru un Fluence electric sau un Kangoo Express electric le oferă clienţilor Renault de a-şi alege un vehicul electric potrivit nevoilor pe care le au şi de a beneficia de primele exemplare care vor fi distribuite pe piaţă din Europa. Pentru moment, cei de la Renault nu au dezvăluit preţul la care va fi comercializat Fluence ZE sau Kangoo Express ZE.
Renault estimează că vehiculele electrice vor reprezenta circa 10% din numărul total de autovehicule vândute pe piaţa mondială până în 2020. Alianţa Renault-Nissan va investi patru miliarde de euro în programul sau de dezvoltare al vehiculelor cu zero emisii poluante, iar acest program este în mâinile a 2.000 de ingineri - 1.000 de la Renault şi 1.000 de la Nissan, care lucrează deja la perfecţionarea acestor modele. Partenerii de alianţă ai celor de la Renault, japonezii de la Nissan, au prezentat deja vehiculul electric de serie pe care îl vor comercializa în Europa şi în SUA: Nissan Leaf, care va costă circa 33.000 de euro pe piaţă din Europa.

0 comentarii:

top