Planuri Spyker pentru SAAB


Spyker crede că prin achiziţia companiei Saab are o oportunitate unică de a obţine şi reconstrui o marcă auto de nivel mondial, care se va repoziţiona ca o marcă de nişă independentă orientată către performanţă şi cu cea mai bună strategie de mediu din industrie. ADN-ul Saab este unic şi adânc înrădăcinat în moştenirea aeronautică, în gândirea inovativă şi independentă şi în originile suedeze. Spyker susţine în totalitate planul de afaceri elaborat iniţial de Saab şi care va fi implementat de managamentul Saab. Planul de afaceri, schiţat de managementul Saab în ultimele 10 luni a fost analizat de Spyker împreună cu Booz&Co şi KPMG Transaction Services, în calitate de consultanţi ai Spyker. Acest plan a fost analizat şi se bucură şi de susţinerea consultanţilor numiţi de guvernul suedez şi BEI.
În cadrul Adunării Generale, Spyker Cars N.V. intenţionează să adopte o rezoluţie prin care să îşi schimbe numele în Saab Spyker Automobile N.V. („Saab Spyker”). Această entitate va opera Spyker şi Saab ca două companii separate, fiecare focusată pe piaţa ţintă proprie, corespunzătoare liniei de produse.

•Saab va fi un producător de nişă individual prezent pe piaţă cu patru linii de modele : 9-3 (sedan, hatch-back, sport-combi, X şi decapotabilă) , 9-5 (sedan, sport-combi şi X) şi 9- 4X pentru pieţele din USA şi Europa. În plus, Saab investighează posibilitatea adăugării unei linii de autoturusme compacte („9-1”), în condiţiile în care dezvoltarea segmentului de autoturisme compacte va continua şi în viitor.
•Portofoliul de produse Saab va fi complet reînoit, începând cu lansarea noului 9-5 la începutul acestei veri, a noului 9-4X la începutul anului 2011 şi cu lansarea unui 9-3 „nou-nouţ” din 2012.
•Saab va continua să se repoziţioneze faţă de alte mărci cum ar fi Audi (A4/A6) şi BMW (Seria 3/5) ca o marcă premium, evidenţiindu-şi elementele de marcă puternice şi unice.
•Centru Tehnic de Dezvoltare din Trollhättan este capabil a dezvolta complet vehicule noi şi va continua să o facă. În domenii ca securitatea şi siguranţa, mediu, ergonomie şi practicalitate, tehnologii turbo şi încă multe alte inovaţii, marca Saab este una din cele mai bune din industrie.
•Cu uzina din Trollhättan fiind una din cele mai eficiente uzine de producţie auto din Europa, în segmentul autoturismelor medii, volumele de producţie şi vânzări sunt proiectate a se reîntoarce la valorile de dinaintea crizei, de cca 100,000-125,000 autoturisme incluzând aici şi unitaţile de 9-4X.
Saab Spyker crede că cele două mărci, ambele adânc rădăcinate în trecutul aeronautic şi auto, vor beneficia din utilizarea împreună a unor avantaje şi tehnologii:
•Reţeaua globală de 1,100 dealeri Saab
•Know-how extensiv şi tehnologii inovative disponibile la Saab
•Activităţi de marketing şi vânzări : merchandising, promovare& sponsorizări etc
În viitor, cele două mărci vor fi capabile a împărţi în comun componente şi ansamble şi se aşteaptă de acum să poată accesa furnizori şi parteneri care nu erau disponibili până astăzi lui Spyker sau Saab individual .

0 comentarii:

top