Automarket ofera in premiera imagini in care este surprins trenul de rulare al viitorului model construi pe platforma gamei Logan. Este vorba de un monovolum care va pune accent pe aceleasi calitati care au facut din gama marcii romanesti una foarte cautata pe pietele vestice: pret scazut si spatiu interior fara egal in segmentul sau.
Imaginile alaturate au fost realizate in timpul testelor de sasiu pe care inginerii Renault si Dacia le desfasoara in aceasta perioada in zona Cercului Polar de nord. Pentru a "ascunde" masina de aparatele foto ale fotografilor, echipele de ingineri au mascat sasiul noului model cu o caroserie falsa de Logan MCV, insa aceasta nu a putut acoperi diferentele de dimensiuni dintre Logan MCV si modelul care va aparea in curand in gama Dacia.
Prima observatie: noul monovolum va fi clar mai lat decat MCV, indiciu subliniat de faptul ca aripile caroseriei MCV au fost taiate si suplimentate cu un bosaj suplimentar, pentru ca rotile sa nu para ca ies prea mult in exterior. Astfel, daca Logan MCV dispune de o latime de 1993 de milimetri, ne asteptam ca latimea totala a monovolumului sa ajunga la 2050-2100 de milimetri. In aceste conditii, noul model Dacia va fi cu circa 20 de centimetri mai lat decat Renault Grand Scenic si cu cinci centimetri mai ingust decat Renault Espace, desi platforma de pe care porneste - cea a lui Logan - este de segment inferior.
Un alt element usor observabil la nivelul rotilor din spate este faptul ca sasiul testat de inginerii romani este faptul ca ampatamentul noul monovolum va fi ceva mai scurt decat cel al lui MCV. Dupa calculele noastre, un ampatament de circa 2850 de milimetri (cu 5 centimetri mai scurt decat cel al lui MCV) va fi insa de asemenea mai mare decat al lui Renault Grand Scenic, model al carui ampatament atinge abia 2770 de milimetri.
In sfarsit, indiciile legate de faptul ca imaginile pe care le avem astazi in fata in premiera "ascund" o caroserie de monovolum este reprezentat de greutatea aditionala amplasata pe acoperisul masinii. Aceasta este o practica clasica in cazul monovolumelor testate inaintea lansarii, solutii asemanatoare fiind utilizate in toate cazurile in care viitoarele monovolume sunt "camuflate" sub o caroserie cu inaltime mai mica.
Noul monovolum Dacia va fi primul model al marcii romanesti care nu va fi produs la Mioveni. Acest lucru se intampla din cauza faptului ca, odata cu intrarea in productie a noului Duster, linia de asamblare de la Mioveni a ajuns la limita superioara tehnologica a numarului de caroserii care pot fi produse in fabrica romaneasca. Avand in vedere ca noul model va fi destinat mai ales clientilor din Europa de Vest, acolo unde piata monovolumelor este una matura, este foarte probabil ca masina de familie Dacia sa fie produsa la una dintre uzinele Renault din nordul Africii, zona in care constructorul francez investeste in aceasta perioada sume importante pentru imbunatatirea capacitatii de productie.
Imaginile alaturate au fost realizate in timpul testelor de sasiu pe care inginerii Renault si Dacia le desfasoara in aceasta perioada in zona Cercului Polar de nord. Pentru a "ascunde" masina de aparatele foto ale fotografilor, echipele de ingineri au mascat sasiul noului model cu o caroserie falsa de Logan MCV, insa aceasta nu a putut acoperi diferentele de dimensiuni dintre Logan MCV si modelul care va aparea in curand in gama Dacia.
Prima observatie: noul monovolum va fi clar mai lat decat MCV, indiciu subliniat de faptul ca aripile caroseriei MCV au fost taiate si suplimentate cu un bosaj suplimentar, pentru ca rotile sa nu para ca ies prea mult in exterior. Astfel, daca Logan MCV dispune de o latime de 1993 de milimetri, ne asteptam ca latimea totala a monovolumului sa ajunga la 2050-2100 de milimetri. In aceste conditii, noul model Dacia va fi cu circa 20 de centimetri mai lat decat Renault Grand Scenic si cu cinci centimetri mai ingust decat Renault Espace, desi platforma de pe care porneste - cea a lui Logan - este de segment inferior.
Un alt element usor observabil la nivelul rotilor din spate este faptul ca sasiul testat de inginerii romani este faptul ca ampatamentul noul monovolum va fi ceva mai scurt decat cel al lui MCV. Dupa calculele noastre, un ampatament de circa 2850 de milimetri (cu 5 centimetri mai scurt decat cel al lui MCV) va fi insa de asemenea mai mare decat al lui Renault Grand Scenic, model al carui ampatament atinge abia 2770 de milimetri.
In sfarsit, indiciile legate de faptul ca imaginile pe care le avem astazi in fata in premiera "ascund" o caroserie de monovolum este reprezentat de greutatea aditionala amplasata pe acoperisul masinii. Aceasta este o practica clasica in cazul monovolumelor testate inaintea lansarii, solutii asemanatoare fiind utilizate in toate cazurile in care viitoarele monovolume sunt "camuflate" sub o caroserie cu inaltime mai mica.
Noul monovolum Dacia va fi primul model al marcii romanesti care nu va fi produs la Mioveni. Acest lucru se intampla din cauza faptului ca, odata cu intrarea in productie a noului Duster, linia de asamblare de la Mioveni a ajuns la limita superioara tehnologica a numarului de caroserii care pot fi produse in fabrica romaneasca. Avand in vedere ca noul model va fi destinat mai ales clientilor din Europa de Vest, acolo unde piata monovolumelor este una matura, este foarte probabil ca masina de familie Dacia sa fie produsa la una dintre uzinele Renault din nordul Africii, zona in care constructorul francez investeste in aceasta perioada sume importante pentru imbunatatirea capacitatii de productie.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu